نصب ۲۱ کیلومتر نیوجرسی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از نصب کیلومتر نیوجرسی در ۲۱ کیلومتر محورهای ارتباطی استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ایرج دست نشان با حضور در جلسه پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری که در محل سالن اجتماعات دادسرای عمومی وانقلاب ارومیه برگزار شد، با اشاره به پروژه های حذف نقاط حادثه خیز استان خاطر نشان کرد: از ۳۴نقطه حادثه خیز مصوب در سال های قبل، ۱۱ مورد قبل از جلسه پیشین رفع شده بود و با پیگیری های انجام شده ۴ مورد دیگر هم رفع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۱۰ مورد از نقاط حادثه خیز  برای رفع و آشکارسازی هم اکنون در دست اقدام بوده و ۱۰ مورد هم در حیطه پروژه های این اداره کل قرار ندارد.

وی با اشاره به نقاط حادثه خیز جدید اذعان کرد: ۲۴ نقطه حادثه خیز در سال جاری مصوب شده است که از این تعداد نیز ، ۴ مورد رفع و صورتجلسه آن نیز تنظیم و امضا شده، ۱۰ نقطه در حال برگزاری مناقصه و ۳ مورد هم در دست تامین اعتبار و ارائه طرح ایمن سازی از سوی مشاور است و در صورت تعیین تکلیف آزاد راه ارومیه – تبریز ۷ مورد هم بلافاصله امکان حذف و رفع دارد.

دست نشان اضافه کرد: از جلسه قبل تاکنون ۷ کیلومتر نیوجرسی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان نصب شده است تا طول نیوجرسی های نصب شده در طول ۹ ماه گذشته به ۲۱ کیلومتر برسد.

وی گفت: در کمتر از یک ماه گذشته  همچنین بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح استان صورت گرفته و علاوه بر آن به نقاط پر تصادف اعلام شده از سوی پلیس نیز توجه ویژه ای داریم و ۷ کیلومتر از ۱۴ کیلومتر روشنایی گردنه قوشچی اورهال شده و ۳ کیلومتر باقی مانده نیز در ماه جاری انجام می‌شود.

وی با توجه به خاموشی برخی از مسیرها افزود: علی رغم انجام عملیات روشنایی، سرقت کابل یکی از عوامل قطعی روشنایی مسیر است که باید با آن مقابله شود.

دست نشان با اعلام اینکه در استان با فقر تابلو و علائم مواجه هستیم خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیازمند ۲۰۰ هزار تابلو در استان هستیم که افزایش آن نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده گفت: از جلسه قبل تا کنون ۱۰۰ تابلو اطلاعاتی‌ و  ۴۰۰ تابلو کامپوزیت مسیرنما در محورهای مواصلاتی نصب شده و موافقت لازم برای نصب ۶ دستگاه دوربین ثبت تخلفات نیز اخذ شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان اعلام کرد: بالغ بر یک هزار دستگاه کلاه کاسکت ایمنی نیز در بین موتور سواران سطح استان توزیع شده است.