معاون استاندار آذربایجان‌غربی؛

نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی از مساجد آغاز شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ضرورت افزایش سرانه کتابخوانی در استان، گفت: کارهای فرهنگی به خصوص نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از مساجد آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رضا ابراهیمی  در جلسه انجمن‌های کتابخوانه‌های عمومی با اشاره به برخی رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با نقش مساجد در توسعه مباحث فرهنگی، اظهار کرد: وجود حدود یک هزار و 300 کانون مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه گذاری مباحث فرهنگی است.

وی با اشاره به تصویب اختصاص 15 هزار جلد کتاب برای مدارس شبانه روزی آذربایجان‌غربی در جلسه مشترک استاندار آذربایجان‌غربی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اضافه کرد: امیدواریم این امر با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی هرچه سریعتر عملیاتی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: تحقق این امر می‌تواند نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی در عمق 30 کیلومتری مناطق مرزی داشته باشد.

ابراهیمی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین در بحث کتابخوانی، گفت: تمرکز بر روی کتاب‌های الکترونیکی توجه ویژه‌ای می‌طلبد که باید در دستور کار قرار گیرد.