نوروز امسال ۲۷ نفر در جاده های آذربایجان غربی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ غربی از جان باختن ۲۷ نفر در جاده های استان طی نوروز امسال خبر داد.

موسی ادیب‌فر ،در گفت و گو با خبرنگار قارتال نیوز، با اشاره به آمار تصادفات در سال جاری، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا فروردین سال گذشته، تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۸ فقره تصادف در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: کل متوفیات در سال گذشته دو هزار و ۲۲۵ نفر بود که از این تعداد، حدود ۶۸۵ نفر جان خود را در حوادث رانندگی و تصادفات و ۲۷۷ نفر نیز به مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه، در طول ۱۲ ماه سال گذشته ۳۱۵ پرونده در خصوص سقط جنین در استان تشکیل شده است، گفت: در این مدت تعداد معاینات بالینی نزاع ۲۷۰ هزار و ۶۱۸ مورد بود.

وی همچنین از جان باختند ۳۷ نفر در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷ نفر در تصادفات جاده ای، ۹ مورد تصادفات درون شهری و یک نفر نیز بر اثر حادثه غیر ترافیکی جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۴۶ نفر در اثر غرق‌شدگی و ۲۰ نفر در اثر برق‌گرفتگی و ۷۵ نفر نیز به دلیل سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

ادیب‌‌فر عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۰ نفر نیز بر اثر مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده است.