نگاه ویژه به ورزش دانش آموزان آذربایجان غربی یک ضرورت است

مسئول هیات ورزش دانش‌آموزی و رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان این استان در ایام کرونا و خانه نشینی نیازمند توجه ویژه هستند تا شادابی و نشاط در میان آنان همچنان تداوم داشته باشد.

 به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،رضا زاده افزود : در زمینه دستیابی به اهداف بخش تربیت بدنی نیازمند توجه نمایندگان مجلس به توسعه و پیشرفت ورزش دانش‌آموزی هستیم و بدون همکاری آنان این موضوع میسر نمی شود.

وی اظهارداشت: توسعه ورزش همگانی، افزایش سطح سلامت، توسعه ورزش دانش آموزی، رشد و توسعه ورزش پایه در جامعه، افزایش نشاط و شادابی در بین دانش آموزان، ایجاد انگیزه و بالابردن سطح اعتماد به نفس دانش آموزان، کشف استعدادهای ناب ورزشی در بین دانش آموزان، پیشگیری از بیمارهای غیرواگیر، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ایجاد جامعه ای سالم در آینده و به دور از هر نوع بیماری،  پیشرفت ورزش قهرمانی و پشتوانه سازی برای اکثر تیم های ملی در آینده در گرو توجه به تخصیص اعتبارات به این موضوع مهم است.

محمد رضا زاده ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱، خبر احیای اعتبارات ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده برای توسعه ورزش در بخش‌های مختلف شنیده شده است. از آنجایی که رقم ۲۷ صدم درصد در گذشته حذف شده‌ بود، با پیگیری معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و تلاش نمایندگان مجلس، تصویب شد.

وی اظهار کرد: درخواست مجریان ورزش دانش‌آموزی از نمایندگان مجلس این است که ۲۵ درصد از مبلغ ۲۷ صدم درصد به رشد، توسعه و نهادینه کردن ورزش در بین دانش‌آموزان اختصاص پیدا کند. اگر این مهم روی دهد، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی برای آینده برنامه‌ریزی و پی‌ریزی بهتری خواهد شد.

مسئول هیات ورزش دانش‌آموزی و رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درخواستش از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، نگاه ویژه به دانش‌آموزان محروم این استان است، گفت: کمبود اعتبار، نبود سرانه ورزشی و زیرساخت‌های نامناسب، عدم دسترسی اغلب دانش‌آموزان به فضا و امکانات ورزشی دراستان جملگی نیازمند تفکری اساسی و برداشتن گامی انقلابی است

وزارت آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت تمام ساحتی در کشور است و اختصاص این رقم به ورزش دانش‌آموزی، سبب رشد هرچه بیشتر و بهتر دانش‌آموزان در حوزه‌های ورزشی می‌شود.