به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ارسلان شکری در جلسه بررسی پروژه های عمرانی استان که به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با حضور رئیس کمیسیون عمرانی مجلس، برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۱۲هزار کیلومتر راه اصلی فرعی، روستایی در استان افزود: ارزش شبکه راه های استان طبق برآورد ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده و سالانه برای نگهداری آن ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی و استانی نیاز است که به دلیل محدودیت اعتباری سالانه فقط ۱۵درصد این اعتبار تخصیص می یابد.
وی با اشاره به موقعیت مرزی آذربایجان غربی و سهم استان در ترانزیت کشور اظهار کرد: نیاز است تمامی محورهای منتهی به مرزهای استان به بزرگراه تبدیل شود.
شکری با تاکید به اینکه یک سوم کریدور بندر امام – بازرگان در آذربایجان غربی واقع شده است، تصریح کرد: نصب نیوجرسی به طول ۴۸کیلومتر در جاده های استان آغاز و تاکنون ۳۶۵۵کیلومتر خط کشی در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرا شده اما کافی نبوده و نیاز است تمامی محورهای منتهی به مرزها و راه های شریانی ترانزیتی استان خط کشی شوند.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری در کاهش تصادفات طی سالجاری افزود: در ۱۵ نقطه استان اجرای روشنایی نقطه ای درحال اجرا بوده و همچنین در سالجاری ۳۲نقطه حادثه خیز مصوب راههای ارتباطی استان رفع حادثه شده است.
وی با اشاره به اینکه ۷۸.۳۷درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار آذربایجان غربی بهره مند از راه روستایی اسفالته هستند، ادامه داد: در بحث راه روستایی برای افزایش میانگین بهره مندی نیز نیازمند تخصیص اعتبار بیشتر حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای اسفالت راههای روستلیی بالای ۲۰ خانوار هستیم.
تیم شهرداری ارومیه با کسب دومین پیروزی مقابل صنعتگران امید به عنوان نخستین تیم به مرحله نیمهنهایی لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۳ ۳صعود کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت چهار میلیارد ریالی قاچاقچی موتور سیکلت در ارومیه خبر داد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ازانعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی استان با هدف افزایش تولید انرژیهای پاک خبرداد.
سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: بازی جدیدی با شرایط جدید پیشرو داریم و مقابل التعاون بسیار با انگیزه هستیم.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه