استاندار آذربایجان‌غربی:

هدف اصلی در توسعه بخش تولید، ارتقای شاخص اشتغال و درآمد است

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارگران، یکی از ارکان اصلی حوزه تولید و توسعه استان هستند، گفت: هدف اصلی در توسعه بخش تولید، ارتقای شاخص اشتغال و درآمدها در آذربایجان غربی است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمدصادق معتمدیان در نشست هم اندیشی اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، تشکل های کارگری و کارگران نمونه آذربایجان غربی، افزود: همه تلاش ما این است که در حوزه ایجاد، حفظ و تثبیت اشتغال، اثرگذاری بیشتری داشته باشیم و در این راستا نیز حل مشکلات حوزه تولید و صنعت در استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در بخش حمایت از بخش تولید در استان، اضافه کرد: ارتقای ظرفیت بخش تولید و رساندن وضعیت تولیدی در واحدهای مختلف به ارقام هدف گذاری شده و واقعی، از جمله اقداماتی است که طی ماه های اخیر با همه توان به دنبال آن بوده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اعلام اینکه رسیدگی به مشکلات و مسائل بخش کارگری در کنار توجه به بخش تولید و خدمات در دستور کار جدی استان قرار دارد، افزود: در همین راستا، کارگروه‌های ویژه ای را به ریاست فرمانداران در شهرستان ها فعال کردیم تا به صورت هفتگی جلسات لازم را برگزار کنند.

معتمدیان احقاق حقوق کارگران را نیز یکی از مهمترین برنامه های مدیریت ارشد استان معرفی کرده و ادامه داد: نباید اجازه دهیم که حقی از کارگران ضایع شود و باید در این خصوص با همکاری کارفرمایان، بیشترین تلاش صورت گیرد.

وی در ادامه موضوع مسکن کارگری را یکی از مهمترین موضوعات مدنظر برای بهبود وضعیت کارگران عنوان کرده و یادآور شد: دولت به دنبال ساخت مسکن برای همه اقشار بوده و کارگران در طرح نهضت ملی مسکن در اولویت قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ هزار کارگر در استان داریم ولی تامین اجتماعی و شستا سرمایه گذاری لازم را در آذربایجان غربی نداشته‌اند، افزود: باید این نهادها در استان سرمایه گذاری کنند که در این صورت می‌توان از عایدی آن نیز کارگران را بهره مند کرد.

معتمدیان تسهیل زمینه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی را نیز یکی از برنامه های اساسی دولت عنوان کرده و ادامه داد: در این راستا، موانع پیش روی سرمایه گذاری با برنامه ریزی مناسب پشت سر گذاشته می‌شود و سعی داریم اهتمام همگانی را برای ایجاد این زمینه که عاملی اساسی در رشد و توسعه استان است، ایجاد کنیم.

وی در ادامه آذربایجان غربی را یکی از مناطق عقب مانده کشور در حوزه سرمایه پذیری طی بیش از چهاردهه گذشته معرفی و اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله وقوع جنگ تحمیلی و مشکلات مختلف، سرمایه گذاری قابل قبولی در استان صورت نگرفته ولی در حال حاضر که آذربایجان غربی وضعیت امنیتی بسیار باثباتی دارد و از مناطق امن کشور است، باید این نقیصه جبران شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: در راستای تسهیل سرمایه گذاری در آذربایجان غربی، باید ریل گذاری مناسبی صورت گیرد که این امر می‌تواند با تکیه بر مزیت‌های نسبی استان از جمله معادن، کشاورزی، مرز، تجارت بین الملل و صنایع مرتبط با کشاورزی انجام شود.

در این جلسه ضمن تجلیل از کارگران نمونه استان، نمایندگان حوزه‌های کارگری نیز به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.