هشدارها و توصیه‌های پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان آذربایجان غربی در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و موبایل نکاتی را به شهروندان یادآوری کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری قارتال نیوز، سرهنگ “صادق شکری” اظهار داشت: شهروندان موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء باارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهند.

وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالا بودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان یادآور شد: شهروندان هنگام تردد در مراکز تجاری و تفریحی از پارکینگ های عمومی و مجاز، جهت پارک خودرو استفاده کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در مراکز خرید و محل های شلوغ و پر رفت و آمد و در زمان صحبت با موبایل مراقب اطراف و افراد مظنون باشند و از قرار دادن موبایل در جیب پشت شلوار خودداری کنند.

سرهنگ شکری همچنین به بانوانی که گوشی همراه خود را داخل کیف دستی نگهداری می‌کنند توصیه کرد هنگام تردد در مراکز خرید وخیابان مراقب باشند که مورد کیف قاپی قرار نگرفته و کیف را در سمتی که منتهی به دیوار است حمل کنند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان در پایان اظهار داشت: شهروندان هنگام مراجعه به ادارات و سازمان ها و یا مراکز پذیرایی مانند رستوران ها از قراردان موبایل بر روی میز خودداری کنند.