واحدهای صنعتی نقده زیر ذره بین کاگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت بررسی مشکلات و موانع موجود در واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی شهرستان نقده به این شهرستان سفر کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به همراه اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان جهت بررسی مشکلات و موانع موجود در واحدهای تولیدی صنعتی و صنفی شهرستان نقده به این شهرستان سفر کردند.

پنجاه و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی ذیربط در شهرستان نقده برگزار شد.

جواد کرمی در این جلسه با اشاره به اهتمام دولت و مقام عالی استان جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی افزود: تمام تلاش دولت معطوف به حل مشکلات واحدهای تولیدی و شروع به کار واحدهای راکد و نیمه راکد است و برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع در استان و شهرستان ها نیز در همین راستا انجام می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر همراهی بانک‌ها و دستگاههای متولی برای رفع مشکلات این واحدها، افزود: در پنجاه و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۲۳ واحد تولیدی و ۱۳ واحد صنفی مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب ۲۵ مصوبه، شرایط برای رفع مشکلات آنها فراهم شد.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی نیز پس از بازدید از ۴ واحد صنعتی شهرستان نقده اظهار کرد: در این شهرستان ۵۳ واحد تولیدی صنعتی فعال و ۱۱ واحد راکد وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم برای یک هزار و ۳۷۶ نفر در این واحدها فراهم شده است.

وی افزود: همچنین ۱۵ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال اتمام و تجهیز خطوط تولید می باشند.

سرتیپی تصریح کرد: احیاء واحد های راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای نیمه فعال در اولویت برنامه های صمت استان قرار دارد و مشکلات و موانع موجود در واحدهای تولیدی صنعتی، صنفی و فعالان اقتصادی توسط دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان مستقر در اداره کل صمت استان احصاء می شود.

در این سفر ۴ واحد صنعتی مورد بازدید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت و در جلسه ای نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه تولید شهرستان نقده برگزار گردید، ۲۵ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسید.