واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی آلبوم موسیقی« ایپک یولو ناغیللاری ۱» را روانه بازار کرد

واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی برای نخستین بار در عرصه موسیقی داستانی آذربایجان ، آلبوم موسیقی « ایپک یولو ناغیللاری ۱» را چهارم بهمن ماه سال جاری ؛ همزمان با هفته فرهنگی ارومیه طی مراسمی ویژه رونمایی و آن را روانه بازار محصولات فرهنگی کشور کرد.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این آلبوم موسیقی عاشیقی برای نخستین بار تعداد ۹ عنوان داستان از مجموعه داستان های موسیقی عاشیقی در مکتب ارومیه با هنرنمایی شش نفر از هنرمندان عاشیق شهرستان ارومیه به کوشش واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی ارائه شده است که بعد از تکثیر؛ این آلبوم در دسترس عموم علاقمندان قرار گرفت.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی در رابطه با آلبوم « ایپک یولو ناغیللاری ۱» اظهار داشت: مکتب عاشیقی ارومیه یکی از مهم ترین و غنی ترین مکاتب موسیقی عاشیقی جهان در عرصه داستان‌های فولکلور می باشد که از ۴۰ داستان موجود تعداد ۹ داستان به نام‌های« عبدالله خان ، بابا نیسان ، بهرام حیدر، جمشید شاه ، کرت اوغلو ، شاه اسماعیل، کوراوغلو قوجالیق ، کور اوغلو مهتر و کور اوغلوتللی » برای علاقمندان ارائه شده است.

داریوش علیزاده در جمع مسئولان ، هنرمندان و علاقمندان این عرصه افزود : داستانهای موسیقی عاشیقی مکتب ارومیه سرشار از موضوع ها و مفاهیم غنی انسانی و دینی با پیشینه‌ای چند صد ساله از گذشته های سرزمین آذربایجان و جهان از چین تا اروپا هستند و به عنوان بخش بسیار مهمی از فرهنگ ما ترکان آذربایجان غربی باید حفظ شده و برای آیندگان به یادگار بمانند.
علیزاده در ادامه اظهار داشت : داستان ها قابلیت تبدیل به فیلمنامه و نمایشنامه جهت تولید آثار سینمایی و نمایشی و کتاب‌های داستان برای کودکان و بزرگسالان را دارند و در صورت حمایت مسئولان فرهنگی استان واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی جهت ثبت و انتشار سایر داستان های باقیمانده نیز آماده می باشد.

همزمان با معرفی و انتشار آلبوم موسیقی داستانی « ایپک یولو ناغیللاری ۱» واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی به مناسبت هفته فرهنگی ارومیه آلبوم موسیقی عاشیقی « ایشیق یول » ؛ در وصف حضرت محمد(ص) و حضرت علی (ع) را که با حضور هفت نفر از هنرمندان عاشیق در قالب ۱۸ عنوان آهنگ طی سال جاری تولید و تکثیر شده است را نیز رونمایی و منتشر کرد.