واکنش امام جمعه ارومیه به اقدامات خلاف قانون۵+۲ عضو شورای شهر ارومیه

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه برای کاهش تنش‌ها در مدیریت شهری، باید از روش‌های منطقی و قانونی استفاده شود و همه طرف‌ها به گفتگو و همکاری دعوت شوند گفت: تغییرات در مدیریت شهری باید بر اساس منطق و قانون انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهید سید هاشم صدرالدین از یاران شهید سید حسن نصرالله بود که اخیرا شهادتش اعلام شده است و در شهادت این شهید، رژیم صهیونیستی ۷۵ تن بمب ریخته و ایشان را به شهادت رسانده و این چنین رژیم خون‌خواری در جهان وجود دارد.

وی افزود: رهبری اخیرا در دیدار با مسئولین کنگره شهدای استان فارس فرمودند رژیم صهیونیستی علی رغم قتل عام ۵۰ هزار انسان بی‌گناه به اهدافش نرسید. این رژیم در دنیا روسیاه شد و با وجود همه حمایت‌های غرب و کشورهای اروپایی صهیونیستی شکست خورد و نه تنها این رژیم شکست خورد بلکه تمدن غربی و حقوق دروغین بشر در غرب نیز شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کسانی که از مرگ یک گربه فریاد حقوق حیوانات سر می‌دادند در شهادت و قتل عام ۵۰ هزار فلسطینی صدایی از این‌ها بلند نشد و معلوم شد دروغ‌گو هستند و بخاطر منافع خود از حقوق بشر دم می‌زنند.

وی اضافه کرد: از روز اول، خلقت به دو جبهه شرارت و مؤمنین تبدیل شده و امروز نیز ادامه دارد و تمامی اشرار پشت رژیم صهیونیستی هستند و تک تک حامیان رژیم صهیونیستی اشرار هستند و در مقابل آن‌ها جبهه مقاومت است که پیروز خواهند شد.

امام جمعه ارومیه افزود: برخی رفتارها انسان را اذیت می‌کند و قطعا عذاب این‌ها از صهیونیست‌ها بیشتر است که حق رژیم کودک کش صهیونیستی را قتل عام مردم می‌دانند که این افراد اگر در کربلا بودند از یزید دفاع می‌کردند.

وی تاکید کرد: بدترین افراد کسانی هستند که عمامه دین بر سر گذاشته‌اند اما از حق حاکمیت رژیم غاصب صهیونیستی سخن می‌گویند و این موجب تعجب است. مسلمان این را بشنوند که دشمن گوشواره مسلمانی را کَنده و برده و بمیرد و امام علی (ع) می‌فرماید؛ من او را شماتت نمی‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی گفت: جبهه باطل متحد است و برخی کشورهای اسلامی در تفرقه هستند و بعضا برخی از این‌ها به رژیم صهیونیستی کمک غذایی و … هم می‌فرستند و بدتر از آن‌ها عمامه بسرهایی در کشور هستند که می‌گویند حکومت دزدان صهیونیستی را به رسمیت بشناسید و این همان نفوذ نرم است و لذا باید هم در جبهه نرم مقاومت کنیم وهم در جبهه سخت.

وی تصریح کرد: در عرصه جنگ نرم دشمن به دنبال قبح‌زدایی است و در فضای مجازی مشروب خوری و … را تبلیغ می‌کنند، در برخی رشته‌های هنری نوع پوشیدن و مسابقه برگزار کردن، نوع صحبت زنان با مردان در سینما و سینمای خانگی به دنبال قبح‌زدایی است و باید وزارت فرهنگ وارد این مسئله بشه و ممانعت کند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: ترویج بی‌حیایی یکی از اهداف غرب است. و در روایات بیان شده است که اگر کسی از خدا و مردم خجالت نکشد باید خود را بهائم حساب کند.

وی به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: من از مسئولین استانی و نمایندگان استان انتظار می‌رود که در مصالح آذربایجان‌غربی مورد نظر باشد و صرفا به بخش‌ها نگاه نکنند و سرانه درآمد استان ما خوب نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی در پایان به حاشیه‌های اخیر شورای شهر ارومیه در مسئله خاتمه ماموریت شهرداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه نمی دانم چرا شهر ما مشکلش حل نمی‌شود و انتظار می رفت شورای شهر این مسئله شهردار را با عقلانیت حل می‌کرد نه این که اذهان عمومی را تشویش کند و باید دست به دست هم بدهند و مشکلات را حل کنند و اگر تغیراتی هم وجود دارد از راه قانون حل کنند نه با تشنج و همین مسائل موجب عقب ماندگی شهر ارومیه می‌شود.