وحدت و همبستگی بین اقوام و ادیان آذربایجان غربی ایجاد شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد وحدت، همبستگی و انسجام بین ادیان و اقوام مختلف است که این وظیفه در استان به‌دلیل تنوع قومیتی، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، در آیین‌ تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی که ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در محل آمفی‌تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، گفت: از جمله وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به سیاست‌گذاری در زمینه اطلاع رسانی، اشاعه فرهنگ اسلامی و اشاعه فرهنگ نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد، یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: این وزارت‌خانه بیش از ۱۳۰ سال قدمت داشته و در طول تاریخ به عناوین مختلف نامیده شده است.

مصطفوی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف واتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد وحدت، همبستگی و انسجام بین ادیان و مذاهب مختلف است که این وظیفه در استان آذربایجان‌غربی به‌دلیل اینکه به رنگین‌کمان ادیان و اقوام معروف است، اهمیت بیشتری دارد.

وی تاکید کرد: حمایت از نویسندگان، ادبا، هنرمندان و تمامی کسانی که در زمینه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند، یکی دیگر از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع‌رسانی عمومی برای مردم در رابطه با فعالیت‌هایی است که در زمینه‌های مختلف در کشور صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه کشور در طول سال‌های آینده به سمت پیری خواهد رفت و با کاهش زاد و ولد در کشور مواجه هستیم که یکی از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات فرهنگ و ارشاد در استان‌ها، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه است.