ورزش آذربایجان غربی نیازمند حضور سرمایه گذار بخش های خصوصی

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: متاسفانه تیم های ورزشی از حمایت بنگاه های اقتصادی قوی یا صاحبان صنایع بزرگ در استان بی بهره هستند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، جهانگیر سید عباسی با بیان اینکه نمی توان گفت والیبال ارومیه قهرمان ایران نشده پس ضعیف است، گفت: این به هیچ وجه گزاره درستی نیست زیرا قهرمانی یک شاخص است اما تعیین کننده نیست، شاخص های تعیین کننده دیگری نشان دهنده کیفیت و قدرت والیبال ارومیه است مثلا طی چند سال گذشته اکثر بازیکنان تیم ملی از ارومیه هستند.

وی افزود: هیچ استانی به اندازه آذربایجان غربی و در راس آن شهرستان ارومیه برای والیبال کشور خدمات نداشته است، در لیگ سال قبل تیمی که در دقیقه ۹۰ بسته شده بود بازیکنان جوان زیادی را به والیبال ایران مانند مبین نصری را معرفی کرد که اکنون در اختیار تیم ملی می باشد، این مسله اصلی ترین شاخص و افتخار برای ارومیه است.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه با بیان اینکه اصلی ترین مشکل ما عدم حضور اسپانسر در بخش ورزشی است، گفت: توزیع ثروت در کشور به صورت ناعادلانه سبب شده برخی از تیم های در لیگ توانایی جذب بازیکنان تراز اول و گران قیمت را داشته باشند که هیچ سبقه ای در عرصه والیبال ندارند، اما شهر های مانند ارومیه و گنبد به دلیل عدم حمایت از طرف صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی توانایی مالی لازم در عرصه رقابت جذب بازیکنان گران قیمت را نداشته باشند.

وی ادامه داد: یک بازیکن به طور متوسط ۱۰ سال در سطح حرفه ای والیبال بازی می کند و طی این مدت باید به فکر آینده زندگی خود و خانواده و نسل های بعدی خود باشد.

سید عباسی با اشاره به فعالیت یک برند تولیدی محصولات لبنی، اظهار داشت: ارزش این برند در آغاز زمان تیم داری ۲ میلیارد تومان بود و طی مدت تیم داری به واسطه حضور بازیکنان بزرگ و تبلیغات صورت گرفته در سال آخر تیم داری به ۴۰ میلیارد افزایش یافته بود.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه ادامه داد: سرمایه گذاری در والیبال برای تبلیغ و شناخت برند هزینه های بسیار کمتری نسبت به فوتبال داشته ولی در ازای آن تاثیرگذاری به مراتب بسیار بیشتری نسبت به سرمایه آورده دارد.

وی افزود: مسابقات والیبال به صورت مستقیم از شبکه های استانی پخش می شود همچنین طی یک فصل والیبالی به طور متوسط ۹ الی ۱۲ ساعت در شبکه سراسری ورزش بدون احتساب مراحل پلی آف پخش زنده دارد در کنار آن فضای مجازی و رسانه های مکتوب و تصویری هم مسابقات را پوشش می دهند.

سیدعباسی تاکید کرد: با وجود این میزان بستر و مخاطب وقتی شرکتی اسپانسری تیم را در اختیار داشته باشد بازیکنان تیم طی یکسال لباس های با آرم و نشان شرکت را خواهند پوشید تصاویر آنها در صفحات شخصی خود با آن آرم به تصویر کشیده خواهد شد که تاثیر بسیار زیادی در برند سازی شرکت می تواند داشته باشد.