ویژه برنامه «آشنایی با پندهای نهج البلاغه برای زندگی امروز» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، ویژه برنامه آشنایی با پندهای نهج البلاغه برای زندگی امروز در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، به مناسبت میلاد حضرت علی (ع)، ویژه برنامه «آشنایی با پندهای نهج البلاغه برای زندگی امروز» با حضور صمد محمدپور، مدرس و قاری بین المللی قرآن در آذربایجان غربی برگزار شد.

صمد محمدپور، مدرس و قاری بین المللی قرآن ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت امیرالمؤمنین (ع) و بزرگداشت مقام پدر و مرد و با تلاوت آیاتی از سوره رعد گفت: امام علی(ع) تربیت یافته مکتب پیامبر(ص) و پرورش یافته در دامان ایشان بود و پیامبر در حدیث «مدینه العلم» خود را شهر علم و علی(ع) را دروازه آن شهر معرفی کرده‌ است.

وی در ادامه، توضیحاتی پیرامون کتاب «نهج البلاغه» ارائه داد و گفت: کلمه «نهج» به معنی راه و سبیل است و نهج البلاغه به معنی راه سعادت و بلاغت است؛ این کتاب مجموعه سخنان امام علی (ع) است که توسط سیدرضی گردآوری شده است و شامل سه بخش خطبه ها، نامه ها و حکمت است.

این قاری بین المللی با اشاره پیوند نزدیک قرآن و نهج البلاغه گفت: نهج‎البلاغه نیز چون باطن و مغز قرآن را در خود دارد، متعلّق به بشریّت و همه‎ی مسلمانان است و اثری است که در طول قرن‎ها، پا به ‎پای قرآن، روشنگر حقایق‎ آسمانی و بیانگر زندگی واقعی انسانی بوده است‎ و محدود به یک مقطع زمانی نیست.

این مدرس قرآن کریم با اشار ه به محتوای این کتاب، اظهار داشت: نهج البلاغه دارای ۲۴۱ خطبه در موضوعات خداشناسی، شناخت جهان، پیدایش عالم، طبیعت انسان، امت ها و حکومت های نیکوکار و ستمکار است؛ که خطبه اول در مورد حمد و ستایش خدا و آفرینش و خلقت است.

این برنامه، با تشریح مهم ترین خطبه ها و حکمت ها و پرسش و پاسخ به حاضرین پایان یافت.