به همت کانون عاشیقهای حوزه هنری آذربایجان غربی؛

ویژه برنامه گرامیداشت« هفته هنر انقلاب اسلامی » برگزار شد

کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی ۲۸ فروردین سال جاری ویژه برنامه گرامیداشت« هفته هنر انقلاب اسلامی » را در سالن صفی الدین اورموی شهرستان ارومیه برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در این برنامه که با حضور جمعی از هنرمندان عاشیق و شاعران شهرستان های ارومیه، خوی، نقده و میاندوآب برگزار گردید؛ هنرمندان با اجرای موسیقی و قرائت شعر در موضوع های مختلف هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

مدیر کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره بر ماهیت هنر انقلاب اسلامی و اهمیت تقویت و تبیین آن برای جامعه، به خصوص هنرمندان؛ از شهید سید مرتضی آوینی به عنوان مظهر هنر انقلاب اسلامی نام برد و بر شناخت شئونات اخلاقی و هنری این شهید والامقام تاکید کرد.

داریوش علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود افزود: معرفی هنر فاخر و تربیت هنرمند متعهد شعار اصلی هنر انقلاب اسلامی است که با الگوبرداری از اصول دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) و در کنار آن با استفاده از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری گامی مهم در سالم سازی جامعه و رشد و توسعه آن بردارد .

هفته هنر انقلاب اسلامی یکی از برنامه های فرهنگی هنری ثبت شده در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران است که همه ساله از بیستم فروردین همزمان با سالروز شهادت « سید مرتضی آوینی » در سراسر کشور برگزار می شود.