پاسخگویی به ۲هزار تماس روزانه در اورژانس آذربایجان غربی

رئیس اورژانس آذربایجان غربی گفت: روزانه نزدیک به ۲ هزار تماس با مرکز اورژانس استان ثبت و بخشی از آنها عملیاتی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، فرزین رضازاده اظهار داشت: از این تعداد ۳۰۰ تماس منجربه اعزام آمبولانس، تعدادی جهت مشاوره و تعداد کثیری به مزاحمت‌های تلفنی می‌انجامد.

وی افزود: در تعدادی از تماس‌هایی که با اورژانس آذربایجان غربی گرفته می‌شود، مشاوره در زمینه بیماری قلبی و عروقی، روان شناسی و روان درمانی، بیماری‌های داخلی انجام می‌گیرد.

رئیس اورژانس آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تعویض ساختمان ستاد و تبدیل آن به مرکز مدیریت بحران و توسعه مراکز فرماندهی عملیات و با تجهیز به مانیتور‌های متصل به اورژانس بیمارستان‌ها در جهت مدیریت حوادث ویژه و پر تلفات توانستیم قدم مؤثری برداریم.

وی افزود: تماس با شماره سه رقمی ۱۱۵ دربستر دیجیتالی انجام می‌گیرد که در این بستر تعداد تماس ها، وضعیت پرونده بیمار قابل مشاهده و پیگیری می‌باشد که متاسفانه در این مورد مزاحمت‌های تلفنی بیشترین آمار را دارد و انتظار داریم که با کسانی که وقت اورژانس را می‌گیرند برخورد جدی شود چرا که هر لحظه امکان دارد جان یک انسان در خطر باشد و به خاطر این مزاحمت دیرتر رسیدگی شود.

رضازاده با اشاره به تعداد اعزام آمبولانس گفت: عمده ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی، رسیدگی به شکایات بیماران دیابتی، فشار خون، بیماران قلبی و عروقی، زنان و زایمان می‌باشد که همکاران ما بر بالین بیماران حاضر شده و ارائه خدمات میکنند و در صورت نیاز به بستری به بیمارستان انتقال داده می‌شوند.