پایش مصرف گاز بیش از ۹ هزار مرکز اداری و دولتی در استان آذربایجان غربی

از آغاز اجرای طرح پایش دمای ساختمان‌های‌ دولتی؛ بیش از 9 هزار مرکز اداری و دولتی در استان مورد پایش قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح پایش دمای ادارات، مراکز آموزشی و مذهبی تاکنون دمای ساختمان ۹۳۵۴ مورد از ارگان‌ها و مراکز پایش شده است.

وی افزود: طی این پایش‌ها، ۱۰۳۰ مورد اخطار به دستگاه‌ها و مراکز آموزشی و مذهبی صادر شده است،

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تاکید کرد: باید ۱۰ هزار و ۳۴۵ ساختمان و ابنیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی و مذهبی در استان مورد پایش قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه طی این مدت ۵۴ گرماتاب مورد استفاده در فضاهای باز در استان جمع‌آوری شده‌اند، گفت: عمده‌ی این گرماتاب‌ها در شهرستان ارومیه بوده که پس‌ از شناسایی، گاز این مشترکان قطع و وسایل مربوطه‌ی آنها جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برنامه‌های مربوط به مدیریت مصرف زمستانه برای عبور از پیک فصل سرما در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی، در حال اجراست و تا پایان این پیک ادامه خواهد داشت.

شیخی با اعلام اینکه مشترکان خانگی نیز با تعرفه‌ی پلکانی تعیین شده، به سه قسمت تقسیم شده‌اند، افزود: مشترکان پله‌های اول تا سوم مشترکان کم مصرف هستند که برای آنها بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده و برای مشترکان پرمصرف که در پله‌های چهارم تا دوازدهم قرار دارند نیز پیامک‌های اخطار صادر شده که مطابق آن در صورت عدم کنترل مصرف‌شان، گاز آنها قطع می‌شود.