پروژه‌های گازرسانی به ۳۱ روستای چالدران افتتاح می‌شود

رئیس اداره گاز چالدران از بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی به ۳۱ روستای این شهرستان طی دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا فرهادی، رئیس اداره گاز چالدران از بهره‌برداری پروژه‌های گازرسانی به ۳۱ روستای این شهرستان طی دهه مبارک فجر خبر داد.

وی افزود: همزمان با ایام مبارک دهه فجر پروژه گازرسانی به ۲۵ روستای محور شادلو در بخش‌ دشتک چالدران که در مجموع ۴۲۴ خانوار را تحت پوشش قرار خواهد داد، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرهادی با بیان اینکه از این تعداد، گاز ۶ روستا پیشتر به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: این روستاها شامل: امامقلی علیا، امامقلی سفلی، آباراباشی، شادلوی علیا، صفو و قزل سوری می‌شود.

به گفته وی، برای گازرسانی به روستاهای محور شادلو، ۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره گاز چالدران با اشاره به افتتاح پروژه گازرسانی ۶ روستایی محور بدولی، خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون گاز روستاهای علی آباد و آغبلاغ با مجموع ۴۴۳ خانوار روشن شده است.

وی افزود: برای گازرسانی به روستاهای این محور، ۱۶ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

فرهادی در ادامه دیگر برنامه گازرسانی چالدران در دهه مبارک فجر را کلنگ‌زنی پروژه ۹ روستایی محور آبگرم اعلام کرد و گفت: این روستاها شامل:ناور، شیخ سیلوی سفلی، شیخ سیلوی علیا، دوشان تپه، آبگرم، تغنیت علیا، تغنیت سفلی، تولکی تپه سی و داردره سی است.

وی با بیان اینکه روستاهای محور آبگرم در مجموع دارای ۳۵۰ خانوار هستند، اظهار کرد: برای گازرسانی به این محور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورده شده و مقرر است با ۸۶۰۰ متر لوله‌گذاری اجرایی شود.

رئیس اداره گاز چالدران همچنین از پروژه گازرسانی به ۸ روستای محور قره‌جه وران به عنوان دیگر برنامه کلنگ‌زنی این شهرستان طی دهه فجر نام برد و گفت: روستاهای محور مذکور شامل: انبارماران، انبار علیا، انبار سفلی، اینجه صلاح سفلی، اینجه صلاح علیا، تاتکندی، قره‌جه وران علیا و قره‌جه وران سفلی است.

وی با اعلام اینکه برای گازرسانی به این محور نیز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در قالب این پروژه با بیش از ۳۷۰۰ متر لوله‌گذاری، ۴۹۱ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.