به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ریاست جمهوری همچنین ملاک ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی- استانداران و وزرا را در سخنرانی تلویزیونی اخیر خود رضایت مردم دانسته و افزود: شاخص ما در دولت برای ارزیابی نیروهای انسانی، کسب رضایت مردم است.
وی در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان برنامه با تأکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع در ادارات و دستگاههای اجرایی کشور، گفت: متأسفانه مردم در شرایط فعلی از نحوه برخوردها در ادارات ناراضی هستند و علاوه بر مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبانند با برخورد نامناسب در ادارات به زخم آنها نمک پاشیده میشود.
رئیس جمهور همچنین تأمین رضایت مردم را رسالت اصلی دولت چهاردهم عنوان کرده و افزود: برای ما مهم آن است که مراجعهکننده با رضایت از ادارات ما خارج شود و اگر خواستهای خارج از چارچوبهای قانونی نیز داشت با روی خوش و زبان نرم از او عذرخواهی شود.
دکتر پزشکیان در ایام تبلیغات انتخاباتی نیز در یکی از سخنرانی ها، گفت: ما حق نداریم به مردم دستور دهیم. دلیل اینکه اینها صالح هستند با ما صالح هستیم این است که مردم از ما چه میگویند. هم رضایت مشتری است و برای ماندن باید مشتری را راضی نگه داریم. مشتری ما مردم هستند.
اهمیت نظرسنجی از مردم در دولت جدید
مروری بر سخنان ریاست جمهوری، نوید عصر جدیدی پیش روی روابط عمومی ها را می دهد.
اینکه نظرات مردم برای مقامی مهم باشد و آنها را در تصمیم گیری ها دخالت دهد، مدت زمان زیادی بود که به فراموشی سپرده شده بود و همین موضوع یکی از علل دوری روابط عمومی ها از فلسفه کاری خویش و مخاطب شناسی شده بود.
با این وعده ها، امیدواریم دولت چهاردهم قطار از ریل خارج شده روابط عمومی ها را به مسیر اصلی بازگردانده و زمینه ساز کارکرد علمی و مناسب آنها و انجام نظرسنجی ها و افکارسنجی ها از مخاطبان سازمان ها را فراهم نمایند.
همچنین امید هست با این رویکرد جدید، مردم یا همان مخاطبان دستگاه های اجرایی به جایگاه اصلی شان در تصمیم گیری ها برگشته و اهمیت واقعی شان را بیابند.
این همان موضوع اصلی کارکرد روابط عمومی ها هست که متاسفانه فرسنگ ها از آن فاصله گرفته ایم و با عنوان مخاطب شناسی از آن یاد می شود.
همه این سخنان و وعده های رئیس جمهور جدید، نوید بازگشت روابط عمومی ها به اصل خویش را می دهد که این را به فال نیک گرفته و ما متخصصان این رشته، بایستی به دولت چهاردهم برای انجام این مهم، کمک و یاری نمائیم.
کمال الدین نیک رفتار خیابانی
دکترای روابط عمومی و تبلیغات از دانشگاه آنکارا
رئیس کل دادگستری آذربایجانغربی با تأکید بر لزوم مدیریت وقوع جرم و کاهش ورودی پروندهها از طریق تدابیر مؤثر گفت: باید با کار جهادی و همافزایی نهادها، پیشگیری از جرایم را در اولویت قرار دهیم.
استاندار آذربایجانغربی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی عقبماندگی استان، تنگنظری برخی افراد است، گفت: باید مسائل و مشکلات استان در خود آذربایجانغربی حل شود و تصمیمگیریها به تهران واگذار نگردد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجانغربی از محکومیت یک واحد طلافروشی در ارومیه به پرداخت چهار میلیارد ریال جریمه نقدی بهدلیل تقلب در عرضه طلا خبر داد.
استاندار آذربایجانغربی با تأکید بر ضرورت تحول فکری و مدیریتی در دستگاههای اجرایی، گفت تغییر نگاه مدیران، کلید توسعه پایدار استان است.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه