پشتیبانی و حمایت معنوی از فرهنگیان لازمه پیشرفت سیستم آموزشی است
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، جواد جنگی در دیدار با کارکنان معاونت آموزش ابتدایی، متوسطه و سواد آموزی استان افزود: معلمان به عنوان متولیان بخش تعلیم و تربیت کشور باید بهترین الگو در سطح جامعه باشند و این اقدام در صحنه عمل نمود پیدا میکند.
وی با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع لازمه شغل معلمی است و هیچ مراجعه کننده ای نباید ناراضی از این سیستم خارج شود ادامه داد: احترام به مراجعه کنندگان از سطح مدارس تا ادارات یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی با بیان اینکه لازم است معاونتها با دستورالعملهای مدون روند آموزش را پیگیری نمایند، افزود: دستور کاری مشخص و مدون منجر به ارائه عملکرد به روز و شفاف خواهد شد.
جنگی با اشاره به اینکه در شاخصهای اموزش متوسطه در استان نیازمند تلاش و کوشش بیشتر کارکنان از صف تا ستاد هستیم تا از رتبه ۲۹ به رتبه های شایسته تر ارتقا یابیم گفت: در این راستا اسیب شناسی دقیق مسائل و مشکلات، هم اندیشی و همگامی برای ارتقای کیفی شاخصهای ارزیابی در این معاونت لازم است.
وی با اشاره به طرح های انجام شده در معاونت ابتدایی اضافه کرد: افزایش میزان و درصد پوشش تحصیلی در استان نیز باید دردستور کار باشد تا تارکان تحصیل به سطح مدارس بازگردند و در این زمینه از هیچ اقدامی اعم از تشویق، ترغیب و گفت و گوی چهره به چهره گرفته تا اقدامات قانونی دریغ نخواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افت تحصیلی دانش آموزان اولویت دادن به فعالیتهای پرورشی و در کنار آن ارتقای کیفیت آموزش یک نیاز ضروریست.
وی بیان کرد: نیروهای ستادی باید با برنامه ریزی، خلاقیت و مشورت با همکاران مناطق برای جبران این عقب ماندگی تحصیلی ۲ ساله در ایام شروع ویروس کرونا تلاش کنند.
وی گفت: نیروی انسانی از جمله مولفه های مهم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت است و برای جبران کمبود نیرو اقدامات لازم در چهارچوب قانون انجام می شود.
جنگی اضافه کرد: اخلاق مداری، سخت کوشی و توجه بیش از پیش به فریضه نماز اول وقت نیز ضروریست و باید همکاران به آن اهتمام داشته باشند.
در این نشست صمیمی معاونان، روسای ادارات،کارشناسان و کارکنان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود روند آموزش و امور اداری در اموزش و پرورش استان پرداختند.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : ۰در انتظار بررسی : ۰انتشار یافته : ۰