مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی مطرح کرد:

پوشش ارتباطات روستایی شهرستان نقده بالاتر از میانگین کشوری است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای استان در فرمانداری شهرستان نقده ضمن تشریح وضعیت ارتباطی این شهرستان بیان کرد:پوشش روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نقده از میانگین کشوری بالاتر بوده و 97 درصد این روستاها دارای اینترنت پهن باند می باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد در شورای راهبردی مدیران حوزه فاوای استان که با حضور فرماندار و نماینده شهرستان نقده و اشنویه  ،مدیران حوزه فاوای استان و نماینده اپراتورهای ارتباطی برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۱۹ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان نقده تنها دو روستا پوشش ضعیفی دارن که برنامه توسعه و ارتقاء سایت های این دو روستا نیز در دستور کار قرار دارد و ضمن تامین اعتبار لازم به اپراتورهای ارتباطی جهت اجرا ابلاغ شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به نزدیک شدن ایام تردد زائرین اربعین حسینی به پوشش جاده ای شهرستان نقده  در سه مسیر مواصلاتی اشاره کرد و گفت: اپراتورهای ارتباطی علی رغم عدم تعهد در جاده ها پوشش مناسبی را برای مسیر زائرین ایجاد کرده اند اما در برخی از نقاط کور جاده ای نیز وجود دارد که باید در اسرع وقت برطرف شود.

وی افزود:سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اولویت کاری پایشی را از جاده های منتهی به شهرستان نقده و پیرانشهر انجام دهد تا اپراتورهای ارتباطی نقاط کور را با سایت های پرتابل به نحو احسن پوشش دهند.

جلیلی نژاد ادامه داد:اولویت امروز وزارت ارتباطات توسعه اینترنت ثابت در بستر فیبر نوری برای ۸۰ درصد منازل و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان دولت سیزدهم است.

وی ضمن تبیین اهمیت نهضت توسعه فیبر خانگی اظهار کرد: توسعه بخش ثابت اینترنت تا به حال مورد غفلت واقع شده و سهم اینترنت ثابت کشور ۳۰ در صد بوده و ۷۰ درصد مربوط به بخش اینترنت همراه می باشد که این موضوع در دنیا برعکس است.

وی افزود:سهم استان ما  ٨/۵ درصد  و کشوری ١٣/۵ درصد است و متاسفانه حجم آن بر روی شبکه همراه بوده که باعث اختلال و مشکلاتی در آن می شود.

مدیرکل ارتباطات عنوان کرد: طبق تصمیم دولت، تا پایان دولت سیزدهم باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها از این امکان بهره مند شوند که در این بین همکاری شهرداری ها استان در اجرای طرح نهضت ملی توسعه فیبر نوری خانگی بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳٫۵ درصد خانوارهای آذربایجان غربی از امکان استفاده از فیبرنوری در اتصال به اینترنت بهره مند شده اند که کمتر از یک سوم این تعداد، از فیبر استفاده می کنند.

بر اساس این گزارش مقرر شد در صورت همکاری شهرداری نقده اجرای فیبر نوری این شهر در اولویت اجرایی قرار گیرد.