پوشش اینترنت روستایی شهرستان جدید باروق در ریل توسعه

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از توسعه اینترنت روستایی شهرستان جدید باروق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت شهرستان باروق گفت: این شهرستان اخیرا در تقسیمات کشوری تبدیل به شهرستان شده و با توجه به کوهستانی بودن این منطقه درصد پوشش دیتای روستای باروق از متوسط استانی پایین تر است.

وی با اشاره به این موضوع که طی بازید صورت گرفته روستاهای شهرستان چهاربرج از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، افزود: توسعه پوشش اینترنت روستاهای شهرستان باروق نیازمند اقدامات ویژه است که تلاش می کنیم تا پایان سال آتی درصد پوشش آنها به متوسط استانی نزدیکتر شود .

جلیلی نژاد تصریح کرد: تهیه فایل HLD و برنامه ریزی ارتقاء و یا ایجاد سایت 8 روستای شهرستان باروق با اولویت بندی فرمانداری این شهرستان در برنامه توسعه تا شهریور ماه سال آتی قرار گرفته است.

وی افزود: آذربایجان غربی 2 هزار و 196روستای بالای 20 خانوار دارد که حدود 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار آن دارای پوشش اینترنت پهن باند است که طبق برنامه اهداف برنامه ریزی شده محقق شده است اما با توجه به لزوم دسترسی روستائیان به اینترنت پهن باند برای دریافت خدمات آموزش فرزندان و سایر موارد مهم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم  تلاش می کند تا پایان سال 1401 نزدیک به 100درصد روستاهای مذکور را تحت پوشش دیتا پهن باند قرار دهد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: توجه به مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا از برنامه‌های ‏وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در استان برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.