پیری جمعیت تهدیدی بزرگ برای جامعه است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: پیری جمعیت تهدیدی بزرگ برای جامعه بوده و جمعیت کشورمان با سرعت به سمت کهنسالی حرکت می کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی افزود: برای بیرون آمدن از چاله جمعیتی یا باید تبدیل به کشوری کهنسال شویم و یا تمام تلاش خود را به‌کار ببندیم و مساله جوانی جمعیت را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی اقتصاد و معیشت را عواملی تاثیرگذار در عدم ازدواج و فرزندآوری عنوان می کنند، افزود: تاثیر گذارترین عامل در این حوزه، عامل فرهنگی بوده و متاسفانه براساس آمارهایی که داده شده، میزان طلاق زیاد ولی میزان فرزندآوری پایین است و ادامه این روند ما را با مشکل مواجه می کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه قانون گذار مشوق هایی را در نظر گرفته و این مشوق ها را عملیاتی و اجرایی کنیم، اظهار کرد: وام ازدواج از جمله مشوق هایی است که برای مساله جوانی جمعیت در نظر گرفته شده ولی متاسفانه برخی از دستگاهها در بحث جمعیت اقدام قابل توجهی ندارند.

وی اظهار کرد: برای عملیاتی کردن مساله جمعیت باید همه با هم بسیج شده و همچنین سازمان‌های مردم نهاد نیز نقش پررنگی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آمار زوج های نابارور قابل توجه است، گفت: اخیرا از طرف دولت در خصوص این افراد تصمیمات خوبی گرفته شده و درمان این زوج‌ها شامل بیمه می شود و مراکز دولتی ۹۰ درصد هزینه های این افراد را متقبل می شوند و اگر بیمه تامین اجتماعی و هیچ بیمه ای نداشته باشند، از طریق بیمه سلامت برای درمانشان اقدام می شود.