پیش بینی تولید بیش از ۴۸۶۸۰ تن سیب در شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از تولید بیش از ۴۸۶۸۰ تن سیب از ۳۸۷۲ هکتار باغات سیب این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم با اعلام این خبر گفت: ۳۸۷۲ هکتار از باغات شهرستان میاندوآب به محصول سیب اختصاص دارد که از این آمار، ۳۷۴۴ هکتار مربوط به درختان سیب بارور و ۱۲۸ هکتار غیر بارور است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بارندگی شدید و سرمای دیررس بهاره در دو ماهه اول سال جاری به ۲۱۷۹ هکتار از باغات سیب رقم رِد گلدن به میزان ۸۵ درصد و به ۹۷۳ هکتار از باغات سیب رقم گلدن در حدود ۳۰ درصد خسارت وارد کرد و تولید محصول سیب در باغات شهرستان میاندوآب را تحت الشعاع قرار داد؛ پیش بینی می شود امسال حدود ۴۸۶۸۰ تن سیب از باغات این شهرستان برداشت شود.

مقدم ادامه داد: به طور معمول و بر اساس عوامل طبیعی، ژنتیکی و مدیریتی حدود ۱۵ درصد از سیب تولیدی در شهرستان به سیب درجه ۳ یا صنعتی(زیر درختی) تبدیل می شود که در فصل برداشت مراکزی برای جمع آوری و عرضه بهداشتی آن به کارخانجات کنسانتره و صنایع تبدیلی شهرستان و استان ایجاد می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت انباشت سیب صنعتی در حاشیه و حریم جاده ها به علت بروز مشکلات بهداشتی و ایجاد سیمای ناموزون، بر تشکیل اکیپ نظارتی و گشت زنی برای جمع آوری مراکز غیر مجاز خرید سیب صنعتی و اطلاع رسانی مناسب در زمینه معرفی مراکز مجاز و بهداشتی خرید این محصول، با صدور اطلاعیه های ترویجی، تاکید کرد.