پی بردن به رازهای زناشوئی

یکی از مقوله های زندگی بشر که از دیرباز تاکنون همواره مورد بحث و نظر کارشناسان و روان شناسان بوده و هدفمند بودن آن نیز جزو اساسی ترین برنامه های زندگی اوست، پی بردن به رازهای زندگی مشترک و داشتن یک رابطه زناشویی محبت آمیز و همراه با عشق وعلاقه طرفین است.

یعنی برای رسیدن به این نقطه عطف در زندگی زناشویی آگاهی داشتن از یکسری مسائل اساسی همواره مورد بحث بوده است. دانستن نکاتی برای داشتن یک ارتباط جنسی ایده آل همیشه مورد پرسش همسران جوان بوده و اینکه چگونه می توانند به پرسش های بدون پاسخ مانده خود برسند و نیز منجر به بوجودآمدن مباحث اساسی در حیطه روان شناسی شده است. در حال حاضر با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی نوین بشر می توان به جرأت اذعان داشت که رسیدن به پاسخ هایی برای این پرسش ها امری بس آسان، نمود پیدا کرده و خود می تواند راهگشای زوج های جوان باشد.

حال باید دید که چه منابع و مراجعی می توانند وجود داشته باشند و یا دارند که بتوانند تا حد امکان پاسخ گویی دقیق برای مشکلات زنان و مردان باشند. به طور حتم وجود مراکزی برای پاسخگویی در جامعه همواره احساس می شود. با نگرش به جامعه امروزی خود به راحتی درمی یابیم که با تأسیس مراکز مشاوره و راهنمایی و نیز کلینیک های خانوادگی و ازدواج تا حدود بسیاری از این مشکلات حل شده جلوه می کند.

البته در مواردی نیز دیده می شود که همسران جوان به علت داشتن معذورات اخلاقی قادر نیستند که به مراکز مشاوره مراجعه کنند و مسائل و مشکلات خود را مطرح سازند لیکن راه حلی نیز برای این قبیل افراد اندیشیده شده است. وجود کتاب های مرجع و راهنما در طی سال های اخیر تا حدودی توانسته به این خطا و نیاز همسران و زنان و مردان جواب مثبت بدهد. البته نحوه استفاده از این منابع خود بسی جای بحث کارشناسی دارد.

منبع: کتاب پاسخ به مسائل ناگفته های جنسی و زناشویی
نوشته محمد رضا دژکام