چگونگی ثبت شکایات مرتبط با اقلام سلامت محور

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی، از چگونگی نحوه ارسال شکایت احتمالی از فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اکبر زمانی در خصوص نحوه انجام شکایات احتمالی از محصولات سلامت‌محور در حوزه فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در بازار اظهار کرد: مصرف‌کنندگان در برخی مواقع  در هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور با نواقص و ایراداتی مانند تاریخ گذشته بودن محصول، وجود شی خارجی، پایین بودن کیفیت فرآورده عدم وجود برچسب اصالت کالا و یا عدم درج نشانگر رنگی مواجه می شوند که در این صورت مصرف کننده می تواند به ۲ روش حضوری و غیرحضوری برای انجام روند شکایت  اقدام کنند.

زمانی در ادامه در خصوص شکل حضوری اعلام شکایت گفت: مصرف‌کنندگان شاکی می‌توانند به ساختمان ستاد معاونت غذا و دارو واقع در جاده سلماس خیابان شهید قلی پور حوزه فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مراجعه کرده و اقدام به تکمیل فرم ثبت شکایت کنند تا کارشناسان این حوزه اقدامات لازم را در اسرع وقت جهت پیگیری شکایت انجام دهند.

وی افزود:کارشناس حوزه فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی پس از انجام اقدامات لازم و مشخص شدن نتیجه با شاکی تماس گرفته و نتیجه را به شاکی اعلام می کنند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در ادامه گفت: مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند شکایات احتمالی خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۷۶۶۸۲۶-۰۴۴ (واحد رسیدگی به شکایات) با کارشناسان در میان بگذارند.

این مقام مسئول در پایان در خصوص روش دیگری از چگونگی ارسال شکایت در زمینه کالاهای سلامت‌محور دارای برچسب اصالت کالا گفت: شهروندان با نصب نرم‌افزار تیتک و مراجعه به قسمت گزارش‌ها (گزارش‌ها و شکایات مردمی) و انتخاب یکی از قسمت‌های فروشگاه، فرآورده، کارخانه می‌توانند موضوع شکایت خود را به گوش کارشناسان سازمان غذا و دارو برسانند.