رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی:

کسب رتبه نخست کشوری توسط اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای آذربایجان غربی در عملکرد کمیسیون ایمنی حمل و نقل

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته آذربایجان غربی رتبه نخست کشور در عملکرد کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امین هوشیار رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با تشریح عملکرد این اداره در یکسال گذشته گفت: در طول سال گذشته در مجموع ۱۳ جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل با دبیری اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای استان برگزار شد که آذربایجان غربی از این حیث توانست رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در سال گذشته ۷۳۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی توسط کارشناسان و بازرسین اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت و جهت ایمن سازی ۸۷۰ دستگاه از ناوگان عمومی آشکار سازی و نمایان سازی شد.

هوشیار از سایر اقدامات انجام گرفته اداره ایمنی و ترافیک به آموزش ۹۰۰ نفر از راکبین موتور سوار به همراه توزیع رایگان کلاه ایمنی، آموزش ۹۵۰ نفر از رانندگان وانت بار و توزیع رایگان اسپری آتش خاموش کن به آنها، آموزش ایمنی ترافیک به ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس حاشیه راهها به همراه توزیع رایگان اقلام آموزشی اشاره کرد.

وی از ایمن سازی فیزیکی ۱۲ مدرسه در حاشیه راهها و تعمیر ۲۳ دستگاه دوربین کنترل سرعت پلیس راه استان به عنوان سایر اقدامات انجام شده اداره ایمنی و ترافیک یاد کرد و گفت : در طول سال گذشته بر عملکرد ۷ مرکز معاینه فنی وسایط نقلیه سنگین موجود در سطح استان بصورت مستمر نظارت شده است.