کشت ارقام جدید گندم جام و هور برای اولین بار در ارومیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشت محصول استراتژیک گندم و برنامه‌های وزرات جهاد کشاورزی در راستای خودکفایی این محصول، طرح مقایسه‌ای ارقام مختلف گندم با هدف تعیین سازگاری و میزان عملکرد در واحد سطح مناطق مختلف این شهرستان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، پرویز امجدی اعلام کرد: به منظور تعیین میزان افزایش عملکرد گندم، ۶ رقم گندم دیم با نام‌های هور، جام، صدرا، باران، واران و سرداری در بخش مرگور به مساحت ۳ هکتار و با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان، مرکز جهاد کشاورزی مرگور و واحد زراعت شهرستان کشت شد.

امجدی افزود: از اهداف این طرح معرفی ارقام جدید گندم به کشاورزان منطقه، شناسایی مناسب‌ترین رقم در مناطق مختلف و بررسی سازگاری ارقام است.

وی در ادامه از مروجین، کارشناسان و کشاورزان پیشرو مناطق مختلف خواست ضمن بازدید از مزرعه فوق در مراحل مختلف رشدی، اطلاعات لازم در خصوص ارقام کشت شده را کسب نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه در ادامه گفت: نتایج این طرح می‌تواند بهینه سازی عملکرد کشاورزی و افزایش تولید گندم در منطقه را تسهیل نماید.

گفتنی است برای نخستین ۱۷ تن بذر رقم جام در طبقه گواهی شده بین زارعین گندمکار شهرستان توزیع و در مناطق مرگور و سرو کشت شده است.