کشت قراردادی گندم و کلزا در ۷۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

معاون فنی و بازرگانی مدیریت تعاون روستائی آذربایجان غربی گفت: طرح کشت قراردادی گندم و کلزا در بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم این استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سجاد حسامی در نشست هم اندیشی رؤسای ادارات تعاون روستائی شهرستان های جنوب استان در شهرستان مهاباد، با اشاره به ابلاغ شیوه نامه اجرائی کشت قراردادی سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اظهار داشت: فرایند اجرائی کشت قراردادی گندم و کلزا در بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و دیم توسط مدیریت تعاون روستائی استان از طریق اپلیکیشن همراه اول آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس برش استانی ابلاغی از سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران، تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای اجرای کشت قراردادی گندم در ۴۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم و کلزای آبی در سطح هزار هکتار صورت گرفته و اجرای طرح کشت قراردادی توسط شبکه تعاون روستائی، تاکنون در بیش از ۳ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان عملیاتی و محقق شده است.

حسامی تخفیف ۲۰ درصدی در بیمه کشاورزی بدون پرداخت حق بیمه در زمان بیمه گری و محاسبه حق بیمه هنگام تحویل محصول و نیز پاداش بهره وری از بابت حمل و تحویل گندم به ازای ۱۵۰ هزار تومان برای هر تن گندم را بخشی از مزایای اجرای طرح کشت قراردادی عنوان کرد.