کشف و ضبط کالاهای غیرمجاز آرایشی و بهداشتی در آذربایجان غربی

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های خوراکی، آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از کشف و ضبط هزار و 559 قلم کالای غیرمجاز آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از 20 میلیارد ریال توسط کارشناسان این حوزه در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اکبر زمانی در رابطه با این خبر گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌ محور و برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته جهت انجام بازرسی از واحدهای تولیدی، مراکز توزیع و عرضه‌کننده اقلام آرایشی و بهداشتی، کارشناسان این معاونت توانستند تعداد زیادی از اقلام آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، قاچاق، تقلبی و تاریخ گذشته را کشف و ضبط نموده و متخلفین را جهت صدور حکم به مراجع قضایی معرفی نمایند.

وی در ادامه بیان کرد: لوازم‌ آرایشی از اقلام پرفروش و پرمصرف در کشور ماست که متأسفانه جایگاه ایران نسبت به سایر کشورها در زمینه مصرف لوازم‌ آرایشی بالاست که این امر مسئولیت ما و ارگان‌های ذی‌صلاح را در زمینه کنترل و بازرسی بیشتر می‌کند تا مردم کمتر دچار آسیب شوند.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی یادآور شد: با وجود ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی، کالاهایی که وارد کشور می‌شوند از مبادی غیررسمی بوده که بیشتر آن‌ها تقلبی و غیر اصل هستند که این موضوع می‌تواند سلامت جامعه و امنیت اقتصادی کشور را به خطر بیندازد.

در همین راستا سازمان غذا و دارو به جهت حفظ سلامتی مردم و تشخیص کالای اصل از تقلبی اقدام به راه‌اندازی نرم‌افزار TTAC نمود که مردم می‌توانند با نصب این نرم‌افزار بر روی گوشی خود و استفاده از آن از اصل بودن کالای خریداری‌شده خود اطمینان حاصل نمایند.