کشف و ضبط ۱۸۷ دستگاه مبدل برق خارجی قاچاق در ماکو

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت 76 میلیارد ریالی قاچاقچی مبدل برق خارجی در ماکو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسین نجف زاده گفت: پرونده قاچاق ۱۸۷ دستگاه اینورتر(مبدل)برق خارجی به ارزش ۷۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک مثبته گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط دستگاههای کشف شده متخلف را به پرداخت ۷۶ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالاهای محکوم کرد.

به گفته نجف زاده، ماموران گمرک بازرگان محموله قاچاق را در بازرسی از یک دستگاه کامیون حامل بار گمرکی که با اظهار خلاف واقع و با ثبت سفارش باطری یو پی اس در هنگام ورود به کشورکشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی درخاتمه ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات وگزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی وصنفی،قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir ویا تلفن ۳۳۴۶۶۸۰۳-۰۴۴ به تعزیرات حکومتی استان گزارش نمایند.