گازدار شدن ۳۳ روستای اشنویه طی سال آینده

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ۳۳ روستای اشنویه سال آینده گازدار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی طی جلسه‌ای با سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه، جهت بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های گازرسانی این شهرستان، با اشاره به پروژه ۱۷ روستایی محور دشت‌بیل و آق بلاق، اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای دشت بیل از سال ۹۶ شروع شده است و جزو پروژه‌هایی بود که تمام کالاهای پروژه را خود پیمانکار باید اجرا می‌کرد اما با توجه به افزایش قیمت کالاها طی سال ۹۷، این پروژه به ویژه در تامین کالا با مشکل مواجه شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تا دهه مبارک فجر امکان بهره‌برداری گاز روستاهای این محور مقدور نیست، تاکید کرد: با حل اساسی مشکل ادامه اجرای این پروژه، گاز ۱۷ روستای مذکور که حدود ۲۰ کیلومتر آن باقی مانده است، اجرا و سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شیخی در ادامه با بیان اینکه گاز ۱۳ روستایی محور چپرآباد نیز سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: سعی ما بر این بود که این پروژه را تا دهه مبارک فجر به اتمام برسانیم اما با بنا به دلایلی، باعث شد با تاخیر مواجه شویم.

وی با اشاره به تعیین پیمانکار برای پروژه گازرسانی به ۳ روستای گلاز، چهل آسیاب و دوآب، افزود: سال آینده این سه روستا نیز گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به اینکه امروز ما در پرداختی‌های خود به پیمانکاران، به روز هستیم، خاطرنشان کرد: اکنون به هیچ پیمانکاری بدهی نداریم و پروژه‌های گازرسانی استان با قوت در حال اجراست.