گاز ۳۹ روستای پیرانشهر طی دهه مبارک فجر روشن می‌شود

رئیس اداره گاز پیرانشهر به همراه فرماندار شهرستان و نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، از عملیات گازرسانی به روستاهای محور بسطام‌بیگ بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، یونس آذریون رئیس اداره گاز پیرانشهر به همراه کاک‌درویشی فرماندار و حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی از پروژه گازرسانی به روستاهای محور بسطام‌بیگ این شهرستان در محل روستای قلات منگور بازدید کردند.

آذریون رئیس اداره گاز پیرانشهر در این بازدید با اشاره به ۲۶ روستایی بودن محور بسطام‌بیگ که شامل ۱۳۰۰ خانوار می‌شود، اظهار کرد: عملیات گازرسانی به ۱۷ روستای این محور شامل: بسطام بیگ، ترکش‌علیا و سفلی، ترکش‌شیخی، تازه‌قلعه، قبادبگیان، کانی‌شینکه، پردانان، شکرآباد، گزگسک‌منگور، باوله‌سیدان، باوله‌سفلی، خری‌آغلان، هنگ‌آباد، گردشیطان، شختان و مام‌هیبه به مرحله پایانی رسیده اند.

وی با اعلام اینکه گازرسانی به دو روستای قلات‌منگور و بازرگان نیز در حال اجراست، افزود: بزودی عملیات شبکه‌گذاری پنج روستای شهرستین، حجران، کرمدار، گردنعلین و سرتیز نیز آغاز می شود.

رئیس اداره گاز پیرانشهر در ادامه گفت: با گازرسانی به این روستاها به اضافه‌ی یک روستای محور کوپر، ۱۰ روستای محور ریک‌آباد و چهار روستا از محور گرده سور طی دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.

آذریون با اشاره به بهره‌مندی ۹۸ درصدی خانوار شهری پیرانشهر از نعمت گاز، خاطرنشان کرد: هم اکنون درصد برخورداری خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز ۷۸ درصد است که با افتتاح گاز روستاهای در دست اجرا طی دهه مبارک فجر، این درصد به ۹۷ درصد می‌رسد.