گل گهر سیرجان ۰_۱ ترکتور آذربایحان؛ نبرد یونانی-اسپانیایی را پاکو خمس برد

در آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران، تراکتور تبریز با یک گل در سیرجان مقابل گل‌گهر به پیروزی رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در طول ۲ هفته گذشته به دلیل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در تعطیلات به سر می‌برد و بعد از انجام مسابقات هفته‌های پنجم و ششم لیگ قهرمانان آسیا و مشخص‌شدن تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله حذفی، مسابقات لیگ برتر از سر گرفته شد. با توجه به حضور نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی، قرار است مسابقات هفته دوازدهم در ۳ روز به انجام برسد که در روز افتتاحیه، تنها یک دیدار برگزار شد.

گل‌گهر سیرجان و تراکتور تبریز برگزارکننده دوئل افتتاحیه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران بودند. حضور مارینوس اوزونیدیس و پاکو خمس روی نیمکت ۲ تیم از جمله جذابیت‌های این مسابقه بود؛ هر چند که با توجه به موقعیت گل‌گهر و تراکتور و روند پرنوسان آن‌ها در هفته‌های گذشته، نیاز ۲ تیم به کسب ۳ امتیاز مسابقه امروز باعث شد تا حساسیت و البته جذابیت دوئل آن‌ها بیش از پیش افزایش پیدا کند و تلاش شاگردان اوزونیدیس و خمس بر این بود تا بعد از ۲ هفته تعطیلی، با دست پر از میدان مسابقه خارج شوند.

فرصت‌طلبی واگنین سرنوشت بازی را رقم زد

دو تیم با قضاوت رضا عادل از ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان کار خود را آغاز کردند. در دقایق ابتدایی مسابقه، حملات تراکتوری‌ها روی دروازه گل‌گهر بیشتر بود و شاگردان پاکو خمس با در اختیار داشتن توپ‌ومیدان به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما درخشش محمدرضا اخباری در جدال با تیم سابقش سد راه گلزنی سرخ‌پوشان شد. بعد از چند حمله نافرجام و در حالی‌که تصور می‌شد نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد، روی پاس دیدنی ریکاردو آلوز، مهدی حسینی صاحب موقعیت گلزنی شد که شوت توسط اخباری برگشت داده شد اما در ریباند، گوستاوو واگنین با فرصت‌طلبی دروازه گل‌گهر را فرو ریخت تا گل اول مسابقه به سود سرخ‌پوشان به‌ثبت برسد و آن‌ها برنده به رختکن بروند.

شاگردان اوزونیدیس با توجه به شکست در نیمه نخست، بازی را در نیمه دوم بهتر آغاز کردند و فرصت خوبی برای گلزنی روبرتو تورس از روی یک ضربه ایستگاهی به‌دست آمد اما شوت هافبک اسپانیایی گل‌گهر با فاصله‌ای کم از کنار دروازه حسین پورحمیدی به بیرون رفت. در ادامه، تراکتوری‌ها در مدیریت بازی موفق بودند و توانستند از گل زده خود حراست کنند اما در نقطه مقابل، سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی در اندیشه رسیدن به گل تساوی بودند تا از شکست خانگی برابر تراکتور تبریز بگریزند.

گل‌گهری‌ها در دقایق پایانی مسابقه فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند اما درخشش حسین پورحمیدی و البته هوشیاری خط دفاعی تراکتور اجازه باز شدن دروازه این تیم را نداد تا در یک مصاف پربرخورد و درگیرانه، تراکتوری‌ها با گلزنی گوستاوو واگنین به هفتمین پیروزی‌شان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دست پیدا کنند. این پیروزی باعث شد تا تراکتور با کسب ۲۱ امتیاز از ۱۲ مسابقه به رتبه دوم جدول صعود کند و با وجود انجام ۲ بازی بیشتر نسبت به استقلال، در فاصله ۲ قدمی صدر جدول قرار گیرد.

سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی هم در ادامه روند پرنوسان خود، امروز شکست خوردند و دومین باخت در لیگ بیست‌وسوم را تجربه کردند تا با کسب ۱۴ امتیاز از ۱۰ مسابقه و تفاضل ۴+ در رتبه هفتم جدول بمانند. در ادامه مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر، فردا (جمعه) ۳ مسابقه به انجام می‌رسد که در مهم‌ترین دیدار ملوان بندرانزلی میزبان شمس‌آذر قزوین است و روز شنبه هم پرونده رقابت‌های هفته دوازدهم بسته خواهد شد که ۳ تیم مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس برابر رقبای خود قرار خواهند گرفت.

نتایج هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

پنجشنبه شانزدهم آذرماه

گل‌گهر سیرجان ۰-۱ تراکتور تبریز

برنامه ادامه دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه هفدهم آذرماه

صنعت‌نفت آبادان – آلومینیوم اراک (ساعت ۱۵)

ملوان بندرانزلی – شمس‌آذر قزوین (ساعت ۱۵)

پیکان تهران – ذوب‌آهن اصفهان (ساعت ۱۵)

شنبه هجدهم آذرماه

نساجی مازندران-استقلال خوزستان (ساعت ۱۵)

سپاهان اصفهان – مس رفسنجان (ساعت ۱۵)

پرسپولیس تهران – هوادار تهران (ساعت ۱۵:۳۰)

فولاد خوزستان – استقلال تهران (ساعت ۱۷:۴۵)