با دستور معاون اول رئیس جمهوری؛

یک باب آموزشگاه شبانه روزی ۹ کلاسه در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مدرسه شبانه روزی دخترانه "بابا پیام" به مناسبت دهه مبارک فجر در میاندوآب به صورت ویدیو کنفرانسی توسط معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مدرسه شبانه روزی دخترانه “بابا پیام” به مناسبت دهه مبارک فجر در میاندوآب به صورت ویدیو کنفرانسی توسط معاون اول رئیس جمهوری و با حضور سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

بهروز تقی نژاد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب در این خصوص اظهار داشت: این مدرسه شبانه روزی با هزار و ۲۳۷ مترمربع زیربنا در قالب ۹ کلاس درس ساخته شده است.

وی مساحت کلی این مدرسه را سه هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: این مدرسه علاوه بر فضای آموزشی دارای هزار و ۶۹۹ متر مربع ساختمان خوابگاه نیز است که در مجموع با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

بنا بر این گزارش، همزمان با سراسر کشور ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس با حضور ویدیو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهوری به صورت متمرکز افتتاح شد.

در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۸ متر مربع و در استان ۴.۰۵ متر مربع است که برای رسیدن به متوسط کشوری چهار هزار و ۵۵۰ کلاس درس نیاز است.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز است که در پنج هزار و ۱۵۰ مدرسه در قالب بیش از ۱۷ هزار کلاس درس برای آموزش های حضوری، ترکیبی و زیرساختهایی برای آموزش آنلاین در بستر شبکه شاد تدارک دیده شده است.

۶۰ درصد مدارس کل استان در سه هزار روستای آذربایجان غربی واقع شده است.