یک مصدوم در انفجار کوره ذوب‌آهن

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب گفت: انفجار کوره ذوب‌آهن در شهرک صنعتی میاندوآب منجر به مصدومیت یک نفر شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سامان محمدی اظهار کرد: صبح امروز طی تماسی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی مبنی بر وقوع حادثه در شهرک صنعتی میاندوآب، دو تیم از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب و ایستگاه آتش‌نشانی شهرک سریعاً در محل موردنظر حاضر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب افزود: پس از حضور مأموران سازمان آتش‌نشانی و خدمان ایمنی شهرداری میاندوآب در محل حادثه مشخص شد که انفجار کوره در کارخانه ذوب‌آهن در شهرک صنعتی منجر به بروز حادثه و آتش‌سوزی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه یک نفر کارگر در حین کار دچار مصدومیت شدید شده بود، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

محمدی با بیان اینکه فرد مصدوم توسط فوریت‌های پزشکی سریعاً به بیمارستان انتقال داده شد، تصریح کرد: با حضور به‌موقع کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب از گسترده شدن آتش جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با درخواست از شهروندان مبنی بر اینکه نکات ایمنی در حین کار را جدی گرفته و در حین کار رعایت کنند، اظهار کرد: کارگران کارگاه‌های ساختمانی باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی بوده و بسته به شرایط و نوع کار، سایر وسایل حفاظت فردی همچون دستکش، ماسک، کمربند و طناب نجات نیز مطابق ضوابط آیین‌نامه مربوط باید در اختیار آنها قرار داده شود.

وی گفت: هم چنین باید تمامی معابر، پلکان‌ها، سطوح شیب‌دار، باز شوها، پرتگاه‌ها و نقاطی که احتمال خطر سقوط افراد را در بردارند، باید با نرده و پوشش‌های موقت و مناسب حفاظت شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب با بیان اینکه کارکنان این سازمان شبانه‌روز در خدمت همشهریان عزیز هستند، افزود: آتش‌نشانان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب باروحیه ایثار و با تمام وجود با امکانات موجود در حوادث متعددی که در مناطق مختلف میاندوآب اعم از تصادف، آتش‌سوزی، غرق‌شدگی و غیره به دلایل مختلف به وقوع پیوسته با حضور به‌موقع و سریع خویش توانسته‌اند به وظیفه خود عمل کرده و به مردم خدمت ارائه دهند.