۱۱ نکته که باید پیش از بازی استقلال تهران – تراکتور تبریز بدانید؛ نبرد لالیگایی نکو و خمس

استقلال با هدف حفظ صدر و تراکتور با انگیزه تثبیت جایگاه خود در بالای جدول به دیدار هم می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قبل از آغاز فصل مشخص بود که هفته دهم یکی از هفته‌های مهم و سرنوشت‌ساز در تعیین قهرمان این فصل از لیگ خواهد بود. جایی‌که ۴ مدعی اصلی قهرمانی با یکدیگر روبرو خواهند شد. استقلال تهران و تراکتور تبریز برگزارکننده یکی از بازی‌های مهم این فصل هستند. این بازی فردا (شنبه) بیستم آبان‌ماه در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۶:۲۰ آغاز خواهد شد.

۱٫ استقلال در این فصل فوق‌العاده ظاهر شده و با ۱۹ امتیاز از ۸ بازی صدرنشین لیگ است. این تیم با پیروزی قطعاً جایگاه خود را حفظ خواهد کرد اما با از دست دادن امتیاز ممکن است جایگاه نخست را به پرسپولیس واگذار کرده و به رد دوم سقوط کند.

۲٫ تراکتور در پایان هفته نهم با ۱۵ امتیاز در رده چهارم قرار داشت. این بازی فرصت استثنایی برای تراکتور خواهد بود که در صورت پیروزی مقابل استقلال و با توجه به بازی سپاهان اصفهان – پرسپولیس تهران، موقعیت خود را در جدول بهتر کند. تراکتور که بازی بیشتری نسبت به استقلال، پرسپولیس و سپاهان انجام داده در این هفته می‌تواند در رده دوم قرار گیرد. شکست برای این تیم بسیار گران تمام خواهد شد و این تیم سخت بتواند دوباره در قامت مدعی ظاهر شود. بدترین رتبه برای تراکتور در این هفته رده ششم خواهد بود.

۳٫ استقلال در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. این تیم رکورد  ۱۰۰ درصد پیروزی در دیدارهای خانگی دارد. تراکتور در ۶ بازی گذشته به ۴ پیروزی و ۲ شکست رسیده است. این تیم در این فصل تساوی نداشته است.

۴٫ براساس آمار متریکا، استقلال در نبرد هوایی بهترین تیم لیگ است. این تیم در دقت شوت، شوت در چارچوب و نرخ تبدیل شوت به گل یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. تراکتور هم در مالکیت توپ، تعداد پاس و شوت، تیم دوم لیگ است.

۵٫  تراکتور از لیگ شانزدهم موفق به پیروزی برابر استقلال در ورزشگاه آزادی نشده است. استقلال در ۷ تقابل آخر با تراکتور در تهران در تمام رقابت‌ها ۶ بار به پیروزی رسیده است که آخرین آن در هفته پایانی لیگ گذشته بود که آبی‌پوشان با پیروزی ۷ بر یک بهترین برد استقلال در تاریخ لیگ برتر و سنگین‌ترین شکست تراکتور در ادوار مسابقات را رقم زدند.

۶٫ این بازی تقابل جواد نکونام و پاکو خمس است که هر ۲ به عنوان بازیکن یا مربی دارای سابقه در لالیگا هستند. این دو مربی فصل گذشته هم با هم دیدار داشتند که خمس موفق به غلبه بر فولاد با هدایت جواد نکونام شد. نکونام در ۵ مصاف آخر با تیم‌هایی که در لیگ برتر مربی خارجی داشتند به یک پیروزی دست یافته است.

۷٫ مهدی قایدی با ۶ گل بهترین گلزن تقابل استقلال با تراکتور در لیگ برتر است. در بین بازیکنان فعلی دو تیم، محمدمهدی قنبری با زدن ۳ گل بهترین آمار را دارد. در تاریخ مصاف‌های دو تیم در لیگ برتر، ‌مهدی کیانی و خسرو حیدری با ۱۵ بازی بیشترین حضور را داشته‌اند و در ترکیب فعلی دو تیم مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی با ۸ بازی بیشترین سابقه را دارند.

۸٫ مهرداد محمدی با ۳ گل بهترین گلزن استقلال است. این بازیکن با نمره متریکا ۷٫۴۶ بهترین بازیکن این تیم و سومین بازیکن برتر لیگ است. در تراکتور مهدی عبدی با ۳ گل بهترین آمار را دارد. بهترین بازیکن این تیم ریکاردو آلوز با نمره ۷٫۳۸ است. این بازیکن که چهارمین بازیکن برتر لیگ است، مانند فصل گذشته عنوان آقای پاس گل را در اختیار دارد.

۹٫ در ترکیب دو تیم بازیکنان زیادی سابقه عضویت در تیم مقابل را دارند. پیمان بابایی، سعید مهری، ایمان سلیمی، امیرارسلان مطهری و مهدی مهدی‌پور بازیکنان استقلال هستند که قبلاً برای تراکتور بازی کرده‌اند. عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده، محمد نادری و حسین پورحمیدی هم بازیکنان سابق استقلال هستند که در تراکتور حضور دارند. علاوه بر این بازیکنان، مهدی شیری هم در فولاد شاگرد نکونام بوده است.

۱۰٫ ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی تراکتور مهم‌ترین غایب این مسابقه خواهد بود و تراکتوری‌ها، مهندس خود را به دلیل محرومیت در این بازی حساس در اختیار نخواهند داشت.

۱۱٫ وحید کاظمی داور این بازی حساس خواهد بود. این داور بازی رفت دو تیم در فصل گذشته را قضاوت کرد. ۵۴ درصد کاربران سایت فوتبال ۳۶۰ اعتقاد به برد استقلال دارند. ۳۰ درصد نتیجه تساوی را پیش‌بینی کرده‌اند و ۱۶ درصد هم برد تراکتور را حدس زده‌اند. پیروزی ۲ بر یک استقلال پرتکرارترین پیش‌بینی برای این مسابقه است که ۲۴ درصد کاربران آن را پیش‌بینی کرده‌اند.