۱۳ پروژه کشاورزی شهرستان میاندوآب در دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در بازدید از پروژه های آماده بهره برداری بخش کشاورزی این شهرستان در ایام دهه فجرگفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۳ پروژه کشاورزی در دهه فجر در سطح شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، علی دیانتی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در بازدید از پروژه های آماده بهره برداری بخش کشاورزی این شهرستان در ایام دهه فجرگفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۳ پروژه کشاورزی در دهه فجر در سطح شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۱۳ پروژه تولیدی و اقتصادی بخش کشاورزی در حوزه صنایع، تولیدات گیاهی و آب و خاک با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۶۵۱ میلیون تومان در ایام افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

دیانتی خاطر نشان کرد: با آغاز بهره برداری از این طرح ها برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و ۹۱ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

وی اظهار کرد: این طرح ها شامل، یک واحد گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی به مساحت ۴ هزار مترمربع در روستای قره تپه، کارخانه پنیر پیتزا در روستای ممدل، مرکز تولید، فرآوری و بوجاری انواع بذور محصولات زراعی واقع در اراضی مرکز تحقیقات کشاورزی و تعداد ۱۰ طرح سیستم های نوین آبیاری بارانی، قطره ای، کم فشار و تلفیقی به مساحت ۵۲ هکتار است.

دیانتی هدف از اجرای این طرح ها را افزایش راندمان و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، تولید و تامین بذور گواهی شده مورد نیاز کشاورزان منطقه، تداوم تولید محصولات کشاورزی در تمام فصول سال، افزایش عملکرد در واحد سطح، جلوگیری از خام فروشی و بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی دانست.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب‌ گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی، برگزاری مراسم جشن انقلاب و تجلیل از بازنشستگان جهاد کشاورزی، دیدار با خانواده های معظم شهدا، برپایی محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و اذان، ملاقات عمومی، ارائه خدمات رایگان توسط شرکت‌های خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی کشاورزی از سایر برنامه های اجرایی جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر است.