رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه:

۲۱ هکتار از کمربند سبز با گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی کاشت شده است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه گفت: عملیات درخت کاری در قطعه صدرا به مساحت ۷ هکتار در قالب طرح کمربند سبز آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی شایگان, رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه با بیان این که پروژه کمربند سبز مطابق طرح تفصیلی شهر درحدود ۱۰۵۰ هکتار با عرض ۱۰۰ تا ۱۵۰متر است، بیان کرد: تاکنون ۴۱ هکتار از این پروژه توسط اداره منابع طبیعی و اداره راه و شهرسازی آذربایجان غربی تحویل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه شده است.

وی افزود: از میزان ۴۱ هکتار، ۲۱ هکتار آن با انواع گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی، ماندگار و سازگار با اقلیم شهر و با ایجاد زیرساخت های لازم چون راه های دسترسی و تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری کاشت شده است.
شایگان با بیان اینکه عملیات کاشت درخت درقطعه صدرا به مساحت ۷ هکتار در قالب طرح کمربندی سبز کلید خورد، اظهار کرد: با مساعد شدن شرایط جوی و آماده بودن زمین های محل کاشت، عملیات کاشت در این محدوده تداوم خواهد داشت.
به گفته وی قسمتی از زمین های تحویلی که تاکنون کاشت نشده دارای معارض بوده ودر صورت تحویل مابقی زمین ها از اداره راه و شهرسازی استان با آماده نمودن زیر ساخت ها منجمله راه های دسترسی و تامین آب مورد نیاز برای کاشت، اقدامات لازم برای کاشت انجام می شود.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه هدف از ایجاد کمربند سبز را توسعه سرانه فضای سبز، تولید اکسیژن، تعدیل دمای محیطی، تلطیف و تعدیل هوا، حفاظت شهر در مقابل آلودگی ها و پدیده گردو غبار و جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی عنوان کرد.