۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه ای در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان اختصاص یافته که عملیاتی شدن سریع آن، در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، نادر صادقی اظهار کرد: این تسهیلات در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری، پارک‌های علم و فناوری و تقویت مشاغل خانگی تصویب شده است.

وی اضافه کرد: در این سفر، ۱۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای ۹۳۷ طرح در حوزه صنعت در آذربایجان غربی به تصویب رسید که امیدواریم موجب رونق قابل توجه این بخش شود.

صادقی افزود: همچنین هفت هزار و ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی آذربایجان غربی در نظر گرفته شده که با این تسهیلات، هزار و ۵۸۶ طرح به اجرا درمی آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب اجرای ۵۰۳ طرح در حوزه گردشگری و صنایع دستی استان طی این سفر ادامه داد: برای این بخش هم ۶۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که ۱۱۷ میلیارد تومان آن مربوط به تامین سرمایه در گردش است.

صادقی گفت: اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های فناور و زیرساخت های علم و فناوری به حوزه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از دیگر برکات سفر رئیس جمهور است.

وی، تقویت مشاغل خانگی را یکی از بخش‌های مدنظر استان برای اعطای تسهیلات توسعه ای در سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت عنوان کرد و افزود: برای این بخش سه هزار و هفت طرح پیش بینی شده و برای رونق آن، ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

صادقی تاکید کرد: البته علاوه بر آن، برخی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام با پیشرفت بسیار بالا، مشمول دریافت تسهیلات شدند که در این بخش هم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان یادآور شد: پروژه‌های بیمارستانی، جاده کنارگذر در شهرهای مختلف و احداث راه از جمله طرح‌هایی است که در این بخش مورد توجه هیات دولت قرار گرفت.