۳۰۷ هکتار بافت تاریخی فرسوده در ارومیه شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از شناسایی ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی فرسوده در ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محسن حمزه لو با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۸۸ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در آذربایجان غربی وجود دارد، اظهار کرد: از این میزان ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی فرسوده در ارومیه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از ساخت و ساز مردمی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات بانکی برای احداث واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده و این تسهیلات به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، افزود: این مبالغ در قالب تسهیلات بانکی و سود مشارکت ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام محدوده‌های بازآفرینی شهری، بافت‌های فرسوده و تاریخی شامل این تسهیلات می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند، ادامه داد: اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به نیازسنجی مسکن در چارچوب طرح‌های جامع، تأمین مسکن محرومان و تسریع در فرآیند نوسازی و بهسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری مصوب در رأس برنامه‌های اجرایی این اداره کل قرار دارد.