۳۶ چمن مصنوعی و سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت احداث ۳۰ چمن و ۶ سالن ورزشی دانش‌آموزی استان در دستور کار است و اعتبار اولیه آغاز به کار این طرح ها تخصیص و به حساب مناطق ۲۴ گانه واریز شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا میدان رو افزود: با تلاشهای مدیرکل استان و مساعدت معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تخصیص میزان ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث ۳۰ چمن مصنوعی در ۲۴ منطقه استان و ۶ سالن سربسته به زودی آغاز می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه پنجاه میلیارد ریال هم برای تعویض کف پوش سالن‌های ورزشی مناطق استان تخصیص یافته است گفت: این مبلغ نیز به زودی در اختیار مناطق قرار داده می شود.

وی بیان کرد:برنامه های مجموعه آموزش و پرورش عموماً به صورت نمادین در یک مدرسه برگزار می شود که در راستای توسعه برنامه های ورزش دانش آموزی استانی در مدارس شهری و روستایی مراسم نمادین کلنگ زنی این طرح های استانی نیز توسط اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در یکی از مدارس انجام صورت پذیرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان از نظر سرانه ورزشی رو باز در بین ۳۲ استان رتبه ۳۰ در زمینه فضای سر بسته برای هر دانش آموز نیز در رتبه ۲۴ کشور قرار دارد.