۳۹ روستای سردشت در دست گازرسانی است

رئیس اداره گاز سردشت همراه با سرپرست فرمانداری این شهرستان از روند اجرای عملیات گازرسانی محور روستایی لیلانه بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، محمد عمری رئیس اداره گاز شهرستان به همراه باباخان اسکندری سرپرست فرمانداری سردشت و هه‌ژار اسمعیل‌زاده بخشدار بخش ربط از روند اجرای عملیات گازرسانی به روستاهای محور لیلانه بازدید کردند.

رئیس اداره گاز سردشت طی این بازدید با اعلام اینکه محور لیلانه هشت روستایی است، گفت: این روستاها شامل لیلانه، گوله، هندآباد، شالگه، مرانه، باریکای، شندره و شموله است که با گازرسانی به آنها در مجموع ۵۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

عمری در ادامه با اشاره به گازرسانی به ۳۹ روستای این شهرستان در قالب شش محور، اظهار کرد: این محورها شامل لیلانه، کانی زرد، ساوان جدید، احمدبریو، چکو و زمزیران است.

وی با اشاره به مجموع ۱۵۹ کیلومتری طول لوله‌گذاری این پروژه‌ها با هدف برخورداری ۲۷۵۲ خانوار از نعمت گاز، افزود: پروژه‌های مذکور با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال جزو مصوبات سفر مقام عالی استان به سردشت بوده که از بهمن ماه سال گذشته اجرای آنها آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به معارضین از جمله موانع تسریع در اجرای این پروژه‌های گازرسانی است که ضروری است دستگاه‌های متولی در این باره با شرکت گاز همکاری بیشتری داشته باشند.

سرپرست فرمانداری سردشت نیز در این بازدید ضمن بررسی و پیگیری موانع این پروژه‌‌ها به ویژه مشکلات محور لیلانه، بر همکاری و هماهنگی بیش از پیش ادارات منابع طبیعی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اداره گاز و پیمانکاران جهت تسریع در عملیات و رفع معارضین تاکید کرد.