۳ دستگاه کمپرسی حاوی شن و ماسه غیرمجاز در میاندوآب توقیف شد

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب گفت: سه دستگاه کامیون کمپرسی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به حمل، خریدوفروش مصالح از افراد غیرمجاز در این شهرستان کرده بودند، توقیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا بهروزی با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر کامیون‌های حامل مواد معدنی در میاندوآب، اظهار کرد: کنترل کامیون‌های غیرمجاز حامل مواد معدنی شامل کوپ سنگ‌های تزیینی دکوراسیون داخلی، نما و مصالح رودخانه‌ای و ارزیابی موجودی شن و ماسه در واحدهای ماسه شویی با جدیت در حال انجام است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب گفت: در این زمینه نیز نظارت بر دپوهای غیرمجاز در راستای صیانت از منابع عمومی و جلوگیری از تضییع بیت‌المال در قالب گشت مشترک با هم‌افزایی نیروهای خدوم انتظامی و دادگستری انجام شد.

وی افزود: در جریان این بازدیدها به تعداد سه دستگاه کامیون کمپرسی که به‌ صورت غیرقانونی اقدام به حمل، خریدوفروش مصالح از افراد غیرمجاز کرده بودند متوقف و به پارکینگ هدایت شدند.

بهروزی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت‌گرفته و اظهارات رانندگان افرادی که به‌صورت غیرقانونی اقدام به تأمین و فروش مصالح نموده کردند نیز شناسایی و پرونده تخلفاتی با عنوان تهیه و تأمین و فروش غیرمجاز مصالح رودخانه‌ای تشکیل و جهت رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت میاندوآب افزود: اقدامات قانونی وفق ماده ۱۹ قانون معادن و همچنین ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی در خصوص تصرّف در اموال عمومی و دولتی توسط دستگاه قضایی در مورد خاطیان که از عمده برداشت‌کنندگان غیرمجاز منطقه هستند، اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: هرگونه برداشت مصالح از بستر رودخانه‌ها و معادن توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و تمامی نهادها، ادارات و غیره تصرف در اموال عمومی و دولتی بوده و جرم تلقی شده و نیازمند اخذ مجوز برداشت رسمی از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان است.