۴۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری جذب شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: از 4300 میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری، 1540 میلیارد تومان و در حدود 43 درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،حسین سپهری امروز در جلسه شورای اداری استان افزود: در هفت ماهه سال ۱۴۰۱، ۴۵۵ میلیارد تومان برای حقوق و مزایای کارمندان و ۱۸۰ میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه های جاری دستگاههای اجرایی پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاصی به زمین لرزه اخیر شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در پی مصوبه هیات دولت برای جبران خسارت های زلزله شهرستان خوی، ۱۸۰ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض و ۴۴۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات کم بهره بانکی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دستگاههای اجرایی در هزینه ها صرفه جویی کنند، افزود: دستگاههای اجرایی استان به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات مصوب با استفاده از ظرفیت های قانونی باشند.

سپهری همچنین بر افزایش بهره وری و توانمندسازی نیروهای موجود در دستگاههای اجرایی تاکید کرده و ادامه داد: در چهار سال اخیر، ۳۷۶۰ نفر از کارکنان ایثارگر در سطح استان تبدیل وضعیت شده اند که ۱۵۶۰ نفر از این تعداد مربوط به سال ۱۴۰۱ می باشد.