۶۰۰ اشتراک‌پذیری جدید در بوکان طی سه ماهه نخست امسال

رئیس اداره گاز بوکان از ۶۰۰ اشتراک‌پذیری جدید در این شهرستان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اسماعیل رسول‌زاده اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال، ۳۸۰ اشتراک شهری و ۲۲۰ اشتراک روستایی در بوکان پذیرش شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲ انشعاب در بخش شهری و ۳۱۷ انشعاب هم در بخش روستایی واگذار شده است.

رئیس اداره گاز بوکان در ادامه به کشف ۲۸۴ فقره استفاده غیرمجاز از گاز در این شهرستان طی سه ماهه اول سال‌جاری اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۶۹ فقره دستکاری کنتور و ۲۱۵ فقره نیز استفاده از رابط غیرمجاز بود که ضمن اعمال جریمه، رابط‌های غیرمجاز جمع‌آوری و برای برخورد قضایی به امور حقوقی معرفی شدند.

رسول‌زاده با بیان اینکه متاسفانه میزان استفاده غیرمجاز از گاز در بوکان زیاد است به نحوی که سال گذشته ۱۰۹۴ فقره تخلف در این باره کشف شده بود، خاطرنشان کرد: استفاده غیرمجاز در این شهرستان به دلایلی از قبیل: ساخت و ساز غیرمجاز و بدون پروانه، رشد و توسعه بی‌رویه شهر بوکان، عدم الحاق ۴۰ هکتار از محله‌های واقع در حاشیه شهر به محدوده قانونی، قولنامه‌ای بودن سند بیشتر ساختمان‌ها و رعایت ماده ۸ قانون مبنی بر منع فروش خدمات به مناطق حاشیه‌ای که باعث می‌شود اکثریت مردم موفق به اخذ اشتراک پذیری نشوند، بالاست.

وی در ادامه، گفت: خوشبختانه توسعه گازرسانی در این شهرستان مطلوب بوده و ۹۸ درصد خانوار شهری و ۷۰ درصد خانوار روستایی تحت پوشش نعمت گاز رفته‌اند.