11 نکته که باید پیش از بازی ملوان – پرسپولیس بدانید؛ ملاقات پس از 2385 روز

در دیداری حساس از هفته دهم لیگ برتر، ملوان بندرانزلی میزبان پرسپولیس است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،دیدارهای هفته دهم روز پنجشنبه 28 مهر با برگزاری 4 بازی آغاز خواهد شد که در یکی از این مسابقات در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی از ساعت 17 ملوان و پرسپولیس به مصاف هم خواهند رفت. این تقابل یکی از با قدمت‌ترین نبردهای فوتبال ایران است ولی به دلیل سقوط ملوان به لیگ یک 2385 روز در آن وقفه ایجاد شد. به بهانه این دیدار 11 نکته این مسابقه مرور شده است.

1- پرسپولیس با 18 امتیاز صدرنشین لیگ است ولی حتی پیروزی در این مسابقه هم تضمین‌کننده بقای این تیم در رتبه نخست لیگ نیست. پرسپولیس در بدترین شرایط، ممکن است به رده چهارم سقوط کند.

2- ملوان با یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها با 5 امتیاز در رده پانزدهم جای دارد. ملوان در پایان هفته شاید در قعر جدول جای گیرد و در بهترین حالت امکان دارد به رده سیزدهم صعود کند.

3- پرسپولیس در 6 هفته اخیر به 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست دست یافته است. ملوان در 6 بازی گذشته، 1 برد، 2 تساوی و 3 برد داشته است. این تیم در 4 هفته قبلی 3 بار مغلوب شده است. ملوان تنها تیم لیگ است که موفق به کلین‌شیت نشده است.

4- بر اساس آمار«متریکا» ، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در فوتبال مالکانه است و در تعداد پاس، درصد مالکیت توپ و دقت پاس بهترین آمار را دارد. این تیم، بدترین تیم لیگ در نبرد هوایی موفق است. ملوان بهترین تیم لیگ در تکل موفق است و یکی از 2 تیم ضعیف لیگ در شوت در چارچوب، دقت شوت و نبرد هوایی به شمار می‌رود.

5- این 2تیم مدت‌هاست که دیداری با هم نداشتند ولی پرسپولیس در 3 تقابل آخر مقابل ملوان در لیگ و حذفی به پیروزی رسیده است. 7 مصاف قبلی دو تیم در تمام دیدارها مساوی نشده است.  پرسپولیس در ۴ حضور آخر خود در انزلی تنها یک شکست داشته است.

6- پرسپولیس با ۳ گل خورده و ۶ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی را در این فصل دارد. ملوان در تمام دیدارهای خانگی موفق به گلزنی شده است.

7- پژمان نوری که سابقه بازی برای هر 2 تیم را دارد با ۶ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم در لیگ برتر است و پس از او مهرداد اولادی که او هم وضعیت مشابه نوری دارد با ۵ گل دوم است. در ترکیب ۲ تیم کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه، ۲ کاپیتان پرسپولیس، سابقه گلزنی در این مسابقه را دارند.

8- یورگن لوکادیا با نمره ۷.۲۷ بهترین بازیکن پرسپولیس و دومین بازیکن برتر لیگ است. ایمان صادقی سنگربان ملوان با نمره ۶.۸۸ این عنوان را در این تیم در اختیار دارد. یورگن لوکادیا با ۵ گل بهترین گلزن پرسپولیس و دومین گلزن برتر لیگ است. سجاد بازگیر در ملوان با ۳ گل بیشترین گل زده را دارد.

9- ایمان صادقی تنها بازیکن حال حاضر 2 تیم است که سابقه عضویت در تیم مقابل را دارد. البته مازیار زارع سرمربی ملوان، چندین سال برای پرسپولیس بازی کرده است. اکبر ایمانی، مهدی مومنی و عبدالله حسینی، بازیکنان ملوان هستند که شاگرد یحیی گل‌محمدی بوده‌اند.

10- میلاد سرلک و حامد پاکدل همچنان قادر به همراهی پرسپولیس در این مسابقه نیستند. اکبر ایمانی هافبک باتجربه ملوان هم به دلیل آسیب‌دیدگی در این بازی غایب خواهند بود.

11- علی صفایی که در تست آمادگی جسمانی داوران در ابتدای فصل مردود شده بود، پس از قبولی در تست جدید برای اولین بار در این فصل سوت خواهد زد و قضاوت بازی ملوان – پرسپولیس را بر عهده دارد.