وزیر آموزش و پرورش؛

1500 میلیارد تومان جهت جبران نقصان آموزش در فضای مجازی تخصیص یافته است

وزیرآموزش و پرورش با قدرانی از ایثار و تلاش معلمان در ایام کرونا گفت: 1500 میلیارد تومان برای جبران نقصان آموزش در فضای مجازی تخصیص یافته است و بخشنامه آن به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی یوسف نوری روز جمعه در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان و مسوولان شهرستان میاندواب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی وتسلیت ارتحال امام خمینی ( ره ) با بیان اینکه رتبه بندی در 10 سال گذشته انجام نشد و در این دولت سیزدهم با نگاه ویژه دولت محقق شد افزود: هم اکنون عده ای هستند که معلمان را تحریک به حضور در خیابانها می کنند که چرا این موضوع انجام نشد در حالیکه هنوز تصویب ایین نامه تمام نشده است.

وی اضافه کرد: بودجه این موضوع پایدار نبود ولی این دوره مجلس و دولت وشورای نگهبان همه با هم یکصدا شدند و قانون تصویب شد.

وزیراموزش و پرورش بیان کرد: میخواهیم هرچه مطلوب معلمان است انجام شود و این وظیفه ماست؛ بسیاری از موارد و خدماتی که قطع شده بود از جمله بیمه معلمان و سرانه و تغذیه دانش اموزان را از نو اغاز کردیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت هنر است و شهدا درسهای بزرگ تربیتی به معلمان داده اند گفت: باید این مکتب تربیتی را نگهداریم.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مدافعان حرم و دانشمندان و افراد نخبه و علمی کشوردر این نظام اموزشی تربیت شده اند.

وی با تبریک دهه کرامت گفت: ثبات و پایداری انقلاب و اقتدار آن در سایه خون شهدا و برگرفته از زحمات معلمان و مسوولان نظام اسلامی است.

وی افزود: مدتی به علت بازنشستگی نیروها خروج جمعیت از سیستم و تغییر و تحولات نیروی انسانی کم شد و ما این موضوعات را پیگیری کردیم و تعدادی جذب انجام دادیم ولی مواردی دیگر هستند که نیازمند تسهیلات قانونی هستند.

نوری بیان کرد: کمبود نیروازمحل ماده 28 و تربیت معلم و تبدیل وضعیت نیروها تا حدی تامین شده است ولی باز نیازداریم چون خروجی ما بیشتر است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: مراکزوابسته به دانشگاه فرهنگیان که ویژه برخی رشته های خاص برای تربیت دانشجو و معلمان هستند و برای آموزشهای ضمن و خدمت ودوره های مهارتی غیرفعال شده بود در حال فعال سازی مجدد و توسعه منطقی هستند.

نوری با بیان اینکه لازم است تا با تعاملات بین بخشی فضای مورد نیاز دانشگاههای فرهنگیان تامین شود ادامه داد: نگران فضای آموزشی آذربایجان غربی هستم و لازم است تا این موضوع در اولویت باشد.

وزیرآموزش و پرورش بیان کرد: در برهه ای زمان ما ساختمان در اختیار سایر نهادها قرار می دادیم ولی هم اکنون نیازمند فضا برای اموزش فرزندان ایران اسلامی هستیم و باید به این سیستم کمک شود.

وی با بیان اینکه جامعه اموزش و پرورش بسیار فرهیخته است گفت: این جامعه در دوران جنگ و کرونا ایثارگریهای بسیاری داشتند و اوج ایثارگریهای خود را به نمایش گذاشتند.