نوآوری و شفافیت احیاگر تعاونی هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:‌ تعاونی ‌ها یکی از پایه ‌های شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» هستند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی دهقانی در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت عملکردی تعاونی های فعال استان، میزان صادرات ارائه کرد و در ادامه گفت: شیوه ‌کنونی تحقق عدالت در اقتصاد، استفاده از ساختار و اجرای سیاست تعاونی ‌ها در این عرصه می باشد و به عقیده بسیاری از محققان تعاونی ‌ها یکی از پایه ‌های شعار سال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بر نقش تعاون و اهمیت بالای آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین در تولید و اشتغال در استان اشاره کرد و بیان داشت: اهمیت تعاون تا جایی است که خداوند کریم نیز در قرآن به جایگاه ویژه آن اشاره کرده و ما باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان سلطه‌گر در مقابل حقوق مشروع ملت ایران در پی اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌ های اقتصادی هستند، ‌مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طی سخنانی راهبردی برای مقابله با تحریم ‌ها شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» را مطرح کردند و از آنجا که تعاونی ‌ها دارای ویژگی‌ و شرایط خاص اقتصادی در جامعه هستند، می توانند در تحقق شعار سال بسیار کارآمد باشند و مانع توسعه منفعت‌ طلبی‌ ها و سودجویی برخی اشخاص بانفوذ شوند.

حضرت پور نماینده مردم شریف شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت مساله تعاون در اوضاع کنونی کشور گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور یکی از شاهراه های اساسی جهت برون رفت از بحران های اقتصادی توجه و تقویت بخش تعاون است چرا که تعاون شریان حیات بخش اقتصاد کشور است.

حضرت پور با اشاره به سابقه درخشان فعالیت تعاون در طول تاریخ ۴۳ ساله انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: هدف قانون برنامه ششم توسعه و نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن بخش تعاون به حداقل ۲۵ درصد از سهم اقتصاد کشور می باشد که این هدف باید محقق گردد. ایشان در پایان بر حمایت قاطع خود از بخش تعاون تاکید کرد.