آذربایجان غربی جولانگاه ارازل و اوباش نخواهد شد

رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت:تمام نیروهای دستگاه قضایی در جهت افزایش رفاه و امنیت مردم استان با تمام توان در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،ناصر عتباتی در نشست خبری با اصحاب رسانه،با بیان اینکه امنیت مردم استان خط قرمز دستگاه قضایی است گفت:با فعالیت ها و رصد های قوه قضاییه به کمک دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی،نیروهای پلیس آگاهی و سایر ضابطین دادگستری برخوردهای قاطع با ارازل و اوباش صورت گرفته که تعداد زیادی از این اشخاص جمع آوری و به منظور ایجاد پرونده و سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی استان تحویل داده شده اند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه به هیچ عنوان اجازه تفرقه افکنی بین مذاهب و اقوام را در استان نخواهد داد اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمان اقوام و ادیان شناخته می شود و قوه قضاییه به صورت جدی با اشخاص و جریان هایی که به صورت عالمانه و عامدانه به دنبال ایجاد اختلافات قومیتی بوده و بر علیه امنیت استان و کشور فعالیت می نمایند ،برخورد قاطع صورت خواهد داد .

عتباتی با اعلام کاهش 6درصدی جرایم و اختلافات در سال گذشته افزود: قوه قضاییه استان با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اجرای برنامه های فرهنگی،کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی های دقیق توانسته است،میزان جرایم و اختلافات را در سطح استان کاهش دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه 533 هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است،گفت:با ایجاد زیرساخت های مناسب در برقراری دادگستری الکترونیکی میزان اوراق قضایی در سامانه ثنا به بالای 95درصد رسیده است که این مهم باعث کمک به روند دادرسی و سهولت در رسیدگی به پرونده های قضایی شده و زمان رسیدگی به پرونده ها نیز کاهش یافته است.

رئیس دادگستری آذربایجان غربی افزود : در جهت کاهش زندانیان و اصلاح مجرمین و استفاده دقیق از ظرفیت های اشخاص، 9389 فقره از جرایم تعزیری استان به احکام جایگزین حبس که اکثرا به انجام خدمات عام المنفعه اختصاص یافته بود در سال گذشته صادر شده است.