شرایط نظام بانکی کشور مناسب سرمایه‌گذاری نیست

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه گفت: برای رشد و توسعه اقتصاد، نیاز به سرمایه‌گذار و برای سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه در گردش بوده، ولی متاسفانه نظام بانکی کشور از این آهنگ دور است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حسن انتظار در همایش تجلیل از صادرکنندگان برگزیده و شایسته تقدیر آذربایجان غربی، گفت: متاسفانه با مشکلاتی که در برنامه‌ریزی‌های کشوری به‌وجود آمده، به اهداف خود نخواهیم رسید، چراکه عملا جلوی تولید گرفته شده است.

وی با اشاره به اوضاع کنونی قیمت و قیمت‌گذاری خاطرنشان کرد: اقتصاد دستور نمی‌پذیرد و نمی‌توان جلوی صادرات و توزیع را گرفت و باید موانع را در این زمینه از میان برداشت.

انتظار افزود: برای رشد و توسعه اقتصاد، نیاز به سرمایه‌گذار و برای سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه در گردش بوده ولی متاسفانه نظام بانکی کشور از این آهنگ دور بوده و با این اوضاع نمی‌توان در این مسیر قدم برداشت.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت،صادرات و کشاورزی استان با مشکلات بسیاری مواجه است، یادآور شد: توسعه اقتصادی ملزم به افزایش برقراری ارتباط با اتاق‌‌های بازرگانی کشورهای مجاور بوده و این ارتباطات باید تقویت گردد.